نرم‌افزار جامع الاحادیث عرضه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نرم‌افزار جامع الاحادیث حاوی متن 437 عنوان کتاب در قالب هزار و 143 جلد است که منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح، مشاهده ترجمه‌ها و شرح در کنار متن اصلی کتاب را شامل می‌شود.

جست‌وجو از طریق ریشه کلمات، جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متون برنامه، ساده‌سازی محیط جست‌وجو، ارائه جست‌وجوی همزمان ترکیبی، الگو و ریشه، دسترسی به تفسیر آیات در دامنه احادیث، ارائه اطلاعاتی ارزشمند درباره کتب، مؤلفان و نسخه‌شناسی متون برنامه، ذخیره دامنه‌های تعریف شده از سوی کاربر در محیط نمایش، جست‌وجوی آیات در کتب و متن کامل 10 دوره لغت‌نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابلیت جست‌و جو از جمله امکانات این نرم‌افزار است.

این نرم‌افزار امکان مشابه‌یابی هوشمند روایات را به صورت ماشینی دارد چرا که انجام عملیات مشابه‌یابی و شناسایی میزان شباهت یک متن با حجم انبوه متون دیگر به ‌صورت دستی غیرممکن است.

مقایسه ماشینی احادیث مشابه از بررسی موارد مختلف و مشابه بین دو حدیث و ارائه اسناد بازسازی شده در کنار اسناد اصلی متن کتب به‌منظور فراهم آوردن زمینهٔ ارزیابی سند احادیث از جمله امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/78005/ع20/ث3001

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *