ندای حوزه‌های علمیه و علمای شیعه وحدت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه بیستم شهریور ماه در همایش بین المللی مبارزه شهید سید عارف حسینی با صهیونیزم و جریان‌های تکفیری که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، به بررسی شرایط کنونی جهان اسلام پرداخت و آن را نقطه عطفی در تاریخ دانست.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به استعمار جهان اسلام از سوی مستکبران و غربی‌ها بیان داشت: در چند قرن گذشته به سبب خواب، خاموشی و بی بصیرتی جهان اسلام مستکبران به جان مسلمانان افتاده و حتی آن‌ها را انسان درجه دو نامیدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که در گذشته تمام کشورهای اسلامی بازار مصرف کشورهای مستکبر بودند، بیان داشت: در این شرایط انقلاب اسلامی فریادی در غربت و ندای در خاموشی بوده که امام راحل مسلمانان را به بیداری دعوت کرد.

 

ایجاد اسلام‌های بدلی حربه دشمن برای ایجاد اختلاف

وی تصریح کرد: ندای امام خمینی(ره) به پایان رسیدن ظلم در حق مسلمانان بود؛ چه معنا دارد که مزدوران غربی بر مقدرات امت اسلامی سیطره داشته و مسلمانان به این میزان وابسته آن‌ها باشند.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این‌که کشورهای غربی فتنه‌های مختلفی را علیه اسلام طراحی می‌کنند، ایجاد اسلام‌های بدلی را از طرح‌های مستکبران برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی خواند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی همراه با شجاعت، درایت، تفکر و عقلانیت را بیان کردند.

 

اختلاف امت اسلامی به سود شیعیان و اهل سنت نیست

وی یادآور شد: طرح‌های دیگر مستکبران برای مبارزه با اسلام و غافل شدن مسلمانان از دشمن اصلی احترام ویژه قائل شدن به اسلام خواهان قلابی، متحجر و تقویت جریان‌های مختلف برای ایجاد اختلاف میان شیعیان و اهل سنت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که اختلاف در امت اسلامی به سود شیعیان و اهل سنت نیست، بیان داشت: متأسفانه حتی دشمن عده‌ای از شیعیان ناآگاه را به سمت حرکت‌های ضد وحدت سوق داد.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه تجزیه روز افزون جهان اسلام را از دیگر طرح‌های مستکبران برای تسلط بر مسلمانان خواند و گفت: دشمنان اختلافات قومی، قبیله‌ای، نژادی، مذهبی، تجزیه سرزمین‌های اسلامی، تقویت جریان صهیونیستی و مزدوران غرب در منطقه را دنبال کردند.

 

وظیفه حوزه‌های علمیه مبارزه با فتنه‌های مختلف است

وی خاطرنشان کرد: دشمنان حتی در مناطق بیرون از اسلام که مردم خواهان این دین حقه هستند، اسلام، شیعه و ایران هراسی را به راه انداخته‌اند؛ همچنین در تلاش برای جذب نخبگان جهان اسلام هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای گرفتار کردن کشورهای اسلامی به فتنه‌ها و نقشه‌های مختلف گفت: حوزه‌های علمیه باید با صبر، مقاومت، علم و دانش در برابر این فتنه‌ها ایستادگی کند.

 

اهل سنت بدانند علما و حوزه‌های علمیه تشیع بر سر پیمان وحدت خود استوارند

وی تأکید کرد: اهل سنت بدانند که حوزه‌های علمیه و عالمان شیعه بر سر پیمان وحدت و همدلی امت اسلام ایستاده و اختلاف، جنگ شیعه و سنی را قبول ندارند؛ ندای علمای ما وحدت، دوستی، صمیمیت و مبارزه با دشمن اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: حوزه‌های علمیه و علمای ما از جریان‌ مقاومت شیعه و سنی حمایت می‌کنند؛ نگاه ما وحدت آمیز است.

 

وی یادآور شد: البته بیداری اسلامی و مقاومت بر تمام این جریان‌ها و فتنه‌ها غلبه خواهد کرد و خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد؛ فتنه‌های ایجاد شده روزی تمام می‌شود.

 

تأکید بر تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن تقویت و استفاده از ظرفیت علما و حوزه‌های علمیه پاکستان خطاب به حاضران عنوان کرد: تقویت حوزه‌های علمیه این کشور را باید در ابعاد علمی، اخلاقی و دیگر مسائل مورد توجه قرار دهیم.

 

وی اصلاح و ارتقای فضای فرهنگی پاکستان، بازسازی حوزه‌های علمیه این کشور، کاهش خرافات، تعامل با دانشگاهیان، حضور در مراکز فکری و رونق بخشی به مساجد را از وظایف طلاب پاکستانی جامعه المصطفی العالمیه برشمرد.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه انتشار معارف اسلام به سراسر جهان را از وظایف حوزه دانسته و ایمان، صبر، درایت و شجاعت را لازمه حرکت در این مسیر برشمرد.

 

وی گفت: آینده اسلام به انسان‌های مجاهد و صبور نیاز دارد که طلاب باید آن را در طول تحصیل کسب کنند؛ اگر صبر اخلاقی و معنوی در فرد ایجاد شود می‌تواند همانند شهید عارف حسینی در جامعه اسلامی مؤثر باشد./993/پ202/ج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *