نخستین گردهمایی رهبران اسلامی آمریکای لاتین برگزار شد

IMAG
نخستین گردهمایی رهبران اسلامی کشورهای آمریکای لاتین با حضور نزدیک به 75 نماینده از 40 کشور آمریکای جنوبی به مدت 4 روز در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.
در این گردهمایی که به میزبانی سازمان مدیریت امور مذهبی ترکیه و تحت عنوان “ساختن سنت و آینده ما” برگزار شد رهبران مسلمان کشورهایی مانند آرژانتین، برزیل، کوبا، ونزوئلا، پرو و کلمبیا حضور داشته و در مورد مسائل مرتبط با اقلیت مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی به بحث و بررسی پرداختند.
در جریان برگزاری نخستین گردهمایی رهبران مسلمانان آمریکای لاتین در ترکیه به مشکلاتی نظیر کمبود سازمان های اسلامی برای ارائه آموزش های دینی به کودکان و همچنین کمبود امامان جماعت اسپانیایی زبان اشاره شد.
مازن مختار، رییس انجمن مسلمانان قاره آمریکا و از اعضای حاضر در این گردهمایی با بیان این که مسلمانان نزدیک به 30 درصد از جمعیت کشورهای آمریکای لاتین را تشکیل می دهند تاکید کرد که این مساله نشان دهنده میزان بالای گرایش به اسلام در این کشورها است.
رهبران مسلمان کشورهای آمریکای لاتین همچنین خاطرنشان کردند که بر خلاف اروپا و آمریکا اسلام هراسی در کشورهای آمریکای لاتین در سطح بسیار پایینی قرار داشته و اقلیت مسلمان ساکن در این کشورها مشکلات بسیار کمتری در مقایسه با پیروان اسلام در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی دارند.
یحیی پدرو لزو تورس، رییس انجمن اسلامی کوبا و یکی دیگر از شرکت کنندگان در این همایش نیز خاطرنشان کرد که مسلمانان کوبا در عمل به مناسک مذهبی خود در این کشور کمونیست آزاد هستند.
منبع:رسا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *