مسؤولیت مبارزه با اندیشه‌های تکفیری به عهده علمای جهان اسلام است

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، تنها راه خروج از بن بست کنونی در منطقه را تلاش فراگیر گروه‌های سیاسی و مردمی عنوان کرد و گفت: با توجه به اتفاقات دراماتیک منطقه و افزایش کشتار و قتل عام شهروندان بی‌گناه از سوی گروه‌های تکفیری، لزوم اتخاذ اقدامات اجرایی برای جلوگیری از افزایش هرج و مرج بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

 

وی بی تفاوتی جهان عرب نسبت به مسأله فلسطین و جنایتگری رژیم صهیونیستی را ناامید کننده خواند و اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که تکفیری‌ها درحال آماده باش برای هدف قرار دادن حامیان پیشین خود هستند که این امر قابل توجه است.

 

حجت الاسلام قبلان گفت: علمای جهان اسلام در قبال مقابله با اندیشه‌های تکفیری مسؤول هستند چرا که در سایه تحولات کنونی منطقه نمی‌توان آینده مناسبی را برای کشورهای اسلامی متصور شد.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال حضور داعش در لبنان هستند تا این کشور را در معرض اقدامات تروریستی قرار دهند، خاطرنشان کرد: مسلمانان و مسیحیان با اتحاد و یکپارچگی خود به مقابله با پدیده تکفیر بپردازند چرا که بازتاب اقدامات تروریست‌ها دامن پیروان همه ادیان و مذاهب را می‌گیرد.

 

خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به تهدید جدی لبنان از سوی داعش و سایر گروه‌های تروریستی، گفت: خطر تکفیری‌ها برای لبنان همچنان پابرجاست و ماجرای عرسال پایان فعالیت‌ آنان نیست، از سوی دیگر حمایت احمقانه برخی شخصیت‌ها از تروریست‌ها و توجیه اقدامات آنان می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری را برای لبنان به دنبال داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: سخنان برخی شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی لبنان پوششی برای جنایت‌های تکفیری‌ها است که هدف از آن فشار به سایر گروه‌ها و دستیابی به اهداف سیاسی است./983/ب902/د

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *