مراسم شهادت امام هادی علیه‌السلام به پنج زبان زنده دنیا در جامعة المرتضی

حجت-الاسلام-تبریزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه المرتضی، مراسم عزاداری شهادت امام هادی علیه‌السلام به پنج زبان زنده دنیا برگزار شد.

مدیر روابط عمومی جامعه المرتضی گفت: برای اولین بار در کشور مراسم عزاداری و مرثیه‌خوانی و بیان فضایل و کرامات امام هادی علیه‌السلام به پنج زبان زنده دنیا در جامعه المرتضی علیه‌السلام برگزار شد.

سخنرانی-چینی-1

وی با اشاره به استقبال خوب دانش‌پژوهان و اساتید از این مراسم افزود: مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط یکی از دانش‌پژوهان آغاز شد و سپس مبلغین گروه‌های مختلف به بیان نکات اخلاقی پیرامون فضیلت ماه رجب، ابعاد شخصیت امام هادی علیه‌السلام، تبیین شخصیت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و بیان روایات و احادیث به زبان‌های مختلف پرداختند.

در این مراسم مبلغین به زبان‌های چینی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، انگلیسی به تبیین شخصیت امام هادی علیه‌السلام پرداختند.

سخنرانی-اسپانیایی

وی گفت: بعد از سخنرانی مبلغین بین‌المللی به زبان‌های مختلف، سخنران مراسم عزاداری شهادت امام هادی علیه‌السلام حجت‌الاسلام‌والمسلمین تبریزی فرزند بزرگوار حضرت آیت‌الله‌العظمی شیخ جواد تبریزی به ایراد سخن پرداختند و نکات ارزشمندی را پیرامون وظایف طلاب در عرصه بین‌الملل بیان کردند.


سخنرانی-انگلیسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تبریزی بابیان توصیه‌هایی از حضرت آیت‌الله‌العظمی شیخ جواد تبریزی مهم‌ترین وظایف طلاب در عرصه بین‌الملل را اخلاص و تلاش و کوشش درراه کسب رضایت حضرت بقیه‌الله الاعظم دانستند.

سخنرانی-روسی

مدیر روابط عمومی جامعه المرتضی در پایان گفت: در پایان این مراسم نیز مراسم ذکر مصیبت و نوحه ثرایی روز شهادت امام هادی توسط مداحان برگزار شد و پس از اقامه نماز جماعت ،عزاداران مهمان سفره امام هادی علیه السلام بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *