مراسم شهادت امام صادق در عراق برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، بارگاه های مطهر ائمه اطهار در شهرهای مقدس نجف، کربلا، کاظمین و کوفه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مملو از عزادارانی بود که با حضور در این بارگاه ها به عزاداری پرداختند.

 

بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف کاملا سیاه پوش شده و هیأت های عزاداری از ساعات اولیه صبح با حضور در صحن این حرم مطهر سوگواری کردند.

 

حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس نیز شاهد حضور چشمگیر عزاداران بود. سخنرانی دینی، مرثیه سرایی و حضور مستمر هیأت های عزاداری از برنامه های این بارگاه ها در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان هدایت و ولایت بود.

 

شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در حرم حضرت اباالفضل العباس(س) هم پس از عزاداری در این حرم به سوی بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) رفته و در قالب هیأت مشترک به سوگواری پرداختند.

 

هیأت خادمان عتبات عالیات کربلا نیز بعدازظهر به صورت مشترک عزاداری کردند که جمع کثیری از زائران نیز به این هیأت پیوستند.

 

اما زائران بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم(ع) در شهر کاظمین حضور یافته و شهادت حضرت امام صادق(ع) را در این بارگاه مقدس عزاداری کردند.

 

مسجد کوفه نیز برنامه های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده و از شب گذشته و به مدت سه شب مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی با حضور علما و مداحان خاندان اهل بیت(ع) برقرار است./980/ب902/د

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *