قرابت دیدگاه‌های دینی کلیسای ارتدوکس با مذهب شیعه

رئیس هیئت اعزامی از دانشگاه قرآن و حدیث به یونان، با اشاره به اهمیت گفت‌وگوهای دینی میان مسلمانان و مسیحیان بر مشترکات ادیان الهی و به‌ویژه بر مشترکات میان شیعیان و مسیحیان ارتدوکس تأکید کرد.

نشست هم‌اندیشی تعدای از اساتید و مسئولان دانشگاه قرآن و حدیث کشورمان و روحانیون صومعه‌ی مسیح منجی(ع) در شهر نمفکتوس یونان، به همت رایزنی فرهنگی ایران در آتن برگزار شد.

محمدحسین مظفری، رایزن فرهنگی ایران در یونان، به همراه هیئت اعزامی از دانشگاه قرآن و حدیث به ریاست حجت‌الاسلام طباطبایی، روز 28 آبان، با سفر به شهر تاریخی نمفکتوس در غرب یونان، با روحانیان صومعه‌ مسیح منجی(ع) دیدار و طی چندین نشست مشترک، درباره‌ مسایل محتلف دینی و بین‌المللی و همچنین راه‌های همکاری با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

این نشست‌های دینی تا عصر روز پنجشنبه، 29 آبان ادامه یافت و طرفین درباره‌ نحوه‌ توسعه‌ روابط فرهنگی و دینی میان مراکز علمی و دینی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدارها، ارشمندریت اسپیریدوس لوگوثیتس، رییس صومعه‌ مسیح منجی(ع)، بر اهمیت مبادلات دینی بین مراکز دینی ایران و یونان تأکید کرد و در شرایط دشوار کنونی، نقش رهبران دینی در اعتلای تفاهم میان مسلمانان و مسیحیان را مهم دانست.

اسپیریدوس لوگوثیتس، اظهار امیدواری کرد که برای تحقق این هدف بتواند در پاسخ به این دیدارها در فرصت مناسبی به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

همچنین حجت‌الاسلام طباطبایی، رییس هیئت اعزامی از دانشگاه قرآن و حدیث به یونان، با اشاره به اهمیت گفت‌وگوهای دینی میان مسلمانان و مسیحیان بر مشترکات ادیان الهی و به ویژه بر مشترکات میان شیعیان و مسیحیان ارتدوکس تأکید کرد و گفت: مطالعه‌ مشترکات دینی می‌تواند زمینه را برای همگرایی پیروان ادیان الهی در مواجهه با چالش‌های عصر حاضر فراهم سازد.

محمدحسین مظفری، رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز در نشست پایانی این هم‌اندیشی، با اشاره به قرابت دیدگاه‌های دینی کلیسای ارتدوکس با مذهب شیعه تأکید کرد که رایزن فرهنگی ایران در یونان بسیار خرسند است که توانسته حلقه‌ وصل بین نهادهای علمی و دینی دو کشور باشد و امکان برگزاری این هم‌اندیشی دینی با هیئت اعزامی از دانشگاه قرآن و حدیث فراهم شده است.

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *