قرآن سفارشی مقام معظم رهبری برای سران کشورهای اسلامی+تصاویر

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روز گذشته جمعی از خبرنگاران حوزه چاپ با حضور محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه‌های چاپ و نشر بانک ملی ایران، رسام نگار جاوید و مجتمع چاپ مسعود مارک بازدید به عمل آوردند.

 

در بخش انتشارات مجتمع چاپ و نشر بانک ملی ایران، قرآنی وجود داشت که به طور کاملاً نفیس و با خطاطی بسیار زیبا و آغشته به عطر یاس به چاپ رسیده بود که رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران درباره این قرآن می گوید: این قرآن معطر بوده و بوی عطر یاس را می‌دهد و به سفارش بیت مقام معظم رهبری برای هدیه به سران کشورهای اسلامی پس از ورود به کشورمان تقدیم می‌شود.

 

وی اضافه می‌کند: به دلیل اینکه سران کشورهای اسلامی مسلط به زبان عربی هستند، این قرآن کریم نفیس بدون ترجمه فارسی به چاپ رسیده است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به خط و صحافی بسیار زیبا و منحصر به فرد و بی ‌نظیر اشاره کرد.

 

گفتنی است، خط این قرآن کریم نفیس، حروف چینی رایانه‌ای بر اساس خط تبریزی است که تذهیب توسط «عبدالله پوراسماعیلی» و ناشر، شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در شمارگان 5000 جلد صورت گرفته است.

انتهای پیام/و

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *