فیلم/ بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت/ سر خم می سلامت شکند اگر سبویی

پیشینه:

بشکست اگر دل من، به فدای چشم مستت

سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی

 

    سال 1360، شنبه ششم تیر، یک روز قبل از واقعه خونین هفتم تیر، مسجد ابوذر! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن روزگار ریاست جمهوری اسلامی را بر عهده داشتند، حین سخنرانی در مسجد ابوذر- واقع در جنوب تهران- مورد سوءقصد قرار می‌گیرند و مجروح می‌شوند.

    گروهک پلید منافقین با قراردادن بمبی داخل یکی از ضبط صوت‌هایی که روی میز سخنرانی قرار داشت، تصمیم به ترور ایشان داشتند که به لطف خدا به در بسته می‌خورند و موفق نمی‌شوند.

    حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به ایشان درباره این ترور نافرجام می‌فرمایند:

    «اکنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما که از سلاله رسول اکرم(ص) و خاندان حسین بن علی(ع) هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند… من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌ویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.»

    چند روز بعد از این حادثه، وقتی خبرنگار تلویزیون در بیمارستان خدمت ایشان می‌رسند و ضمن عیادت و احوال پرسی، از ایشان سوال می‌کنند که: چه حرف و پیامی با حضرت امام(ره) دارند. ایشان پاسخ بسیار لطیفی می‌دهند که از عشق و ارادت زلال ایشان به حضرت امام(ره) حکایت می‌کند. ایشان در جواب می فرمایند که: «سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *