فراخوان بالابردن قرآن یادآور فتنه صفین است

85878497584967733691534951129

 الازهر با درخواست از مخالفان مصری برای امتناع از تظاهرات در روز 28 نوامبر اعلام کرد: به دست گرفتن نسخه‌های قرآن کریم در روز 28 نوامبر یادآور فتنه صفین است؛ فتنه‌ای که اولین و سنگین‌ترین ضربه را به امت اسلامی وارد کرد.
الازهر در این بیانیه که جمعه، 30 آبان، منتشر کرد، افزود: به دست گرفتن قرآن اقدامی برای فتنه‌انگیزی، و یادآور فتنه صفین است؛ فتنه‌ای که عواقب و پیامدهایش تا امروز نیز ادامه دارد.
الازهر خاطرنشان کرد: فتنه فقط به نفع دشمنان امت اسلامی است.
بیانیه الازهر حاکی است: فراخواندن مردم برای به دست گرفتن قرآن در روز 28 نوامبر سوء‌استفاده از دین و فریبکاری است، و در واقع فراخواندن مردم به آشوب و اغتشاش است و توهین به قرآن محسوب می‌شود و زمینه‌ساز خونریزی است.
الازهر در این بیانیه تأکید کرد: فراخواندن مردم به تظاهرات روز 28 نوامبر در واقع فراخواندن آنها به سوی جهنم است و متأسفانه چنین فراخوانی در زمانی اعلام می‌شود که ارتش مصر در شبه جزیره سینا با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند.
الازهر اعلام کرد: فراخواندن مردم به تظاهرات روز 28 نوامبر خیانت به دین، کشور و ملت است.

استناد الازهر به پیشگویی امام علی(ع) در خروج داعش

الازهر در بیانیه خود افزود: علی بن ابیطالب[ع] درباره گروه‌های تروریستی هشدار داده و فرموده‌اند: «زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید(به آن‌ها نپیوندید)».
الازهر اعلام کرد‌: ما این پرچم‌های سیاه را در رسانه‌های مختلف می‌بینیم و علی بن ابیطالب[ع] در ادامه این روایت می‌فرمایند: «آن‌ها حکومت دارند اما به هیچ عهد و میثاقی پایبند نیستند، به حق دعوت می‌کنند اما هرگز از عمل‌کنندگان به آن نیستند. اسم‌هایشان، کُنیه و نسب‌هایشان از نام شهرها گرفته شده است».

منبع:ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *