عملکرد مبلغان در مسائل دینی تأثیر ویژه ای در امر تبلیغ دارد

TABLIGH

حجت الاسلام احمد زاد هوش،با اشاره به رسالت حوزویان در عرصه آسیب شناسی عزاداری، گفت: از آن جایی که فرهنگ قیام عاشورا از سوی مبلغان انتشار پیدا کرده است، ضروری می باشد که آسیب شناسی و دفع انحرافات هم توسط مبلغان صورت بپذیرد.

عملکرد مبلغان در مسائل دینی تأثیر ویژه ای در امر تبلیغ دارد.
وی با اشاره به نکاتی پیرامون بهتر بیان کردن مباحث معرفتی، افزود: مبلغ باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد و بر اساس همین شناخب نیاز های او را بر طرف کند، شناخت زمان، مکان و عملکرد مبلغان و خانواده هایشان نسبت به مسائل دینی تأثیر به سزایی در امر تبلیغ دارد.

ریس جامعة المرتضی با بیان توصیه هایی به مداحان اهل بیت(ع) اظهار داشت: این که یک مداح بدون استناد به منبع صحیح و طبق شنیده های خود مطالبی را بیان می کند، دروغ به حساب می آید.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر این که «هر چه شنیدی بیان نکن، همین برای دروغگو شدن کافی است» ادامه داد: متأسفانه بسیاری از جمله ها و عبارت هایی که از اهل بیت(ع) نقل می شود با آن چه که در واقع است، تفاوت دارد؛ بنابراین مداحان بیش از بر انگیختن احساسات مردم، باید به فکر صحت گفته های خود باشند.

این مبلغ حوزه علمیه به سوء استفاده دشمن از آسیب های عزاداری اشاره کرد و ابراز داشت: انحرافات عزاداری افزون بر کشور ایران، در سایر کشورهای مسلمان همانند عراق و هند نیز وجود دارد؛ بنابر این مدیران دینی کشور باید به فکر جهانی سازی تفکر صحیح تشیع باشند.

وی در پایان با اشاره به سیره اهل بیت طاهرین(ع) در عزاداری ها، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) این گونه بود که با شیوه های مشروع عزاداری امام حسین(ع) را بزرگ می داشتند، در سیره اهل بیت(ع) فقط به عزاداری امام حسین(ع) توصیه شده است، این که برخی اصرار دارند که برای سایر ائمه(ع) عزاداری های گسترده و خیابانی انجام گیرد، از سیره ایشان فهمیده نمی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *