علم و ادب از صفات بارز آیت‌الله طاهری خرم آبادی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در نخستین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله طاهری خرم آبادی که با حضور مراجع تقلید، طلاب، علما، روحانیان، شخصیت‌های استانی و کشوری در مسجد اعظم قم برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 

وی از آیت‌الله طاهری خرم آبادی به عنوان چهره‌ای انقلابی یاد کرد و بیان داشت: این عالم و فقیه بزرگوار از نظر اخلاقی و نجابت شخصیت برجسته بوده و از ادب ویژه‌ای برخوردار بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌که علم همراه ادب عالم را متواضع می‌کند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله طاهری خرم آبادی افزون‌بر بعد علمی از افراد با ادب و با اخلاق کشور به شمار می‌رفت که این خود سبب تواضع ویژه ایشان شده بود.

 

وی تصریح کرد: این عالم بزرگوار آثار و تألیفات مفید و متعددی از خود برجای گذاشته است؛ ایشان همچنین انس خاصی با اهل‌بیت(ع) داشت و مجالس مختلفی را برای ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) برگزار می‌کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود فرسودگی و پیری افراد و موجودات در دنیا را سنت الهی دانسته و با تأکید بر دقت در این مسائل خواستار عبرت و درس گیری انسان‌ها از این گونه موضوعات شد.

 

وی یادآور شد: انسان‌ها دوران‌های مختلفی همانند کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی و کهنسال را تجربه کرده و در پایان نیز به دیار باقی می‌شتافتند؛ این خود نشانگر ضعف آنها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌که مرگ هیچ گاه خبر نمی‌کند، گفت: انسان موجود بسیار ضعیفی بوده و اگر چند دقیقه اکسیژن به مغز یا قلب او نرسد می‌میرد.

 

وی ادامه داد: مرگ بسیار نزدیک بوده و هر فردی ممکن است هر لحظه از این دنیا برود، با این وجود آیا نباید به ابزار معنویت و توشه آخرت مجهز شد./993/پ202/ج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *