عدالت طلبی، سلامت اقتصادی و قانون‌گرایی از ویژگی‌های مهم دولت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدی، امام‌جمعه چهارباغ، در خطبه‌های این هفته با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: پس‌ از رحلت‌ امام‌ چهارم‌ مدت‌ 19 سال‌ نیز در خدمت‌ پدر بزرگوارش‌ امام‌ محمدباقر(ع‌) زندگى‌ کرد و با این‌ ترتیب‌ 31 سال‌ از دوران‌ عمر خود را در خدمت‌ جد و پدر بزرگوار خود که‌ هر یک‌ از آنان‌ در زمان‌ خویش‌ حجت‌ خدا بودند و از مبدأ فیض‌ کسب‌ نور مى‌نمودند گذرانید، بنابراین‌ صرف‌نظر از جنبه‌ الهى‌ و افاضات‌ رحمانى‌ که‌ هر امامى‌ آن‌ رادار است، بهره‌مندى‌ از محضر پدر و جد بزرگوارش‌ موجب‌ شد که‌ آن‌ حضرت‌ بااستعداد ذاتى‌ و شم‌ علمى‌ و ذکاوت‌ بسیار، به‌ حد کمال‌ علم‌ و ادب‌ رسید و در عصر خود بزرگ‌ترین‌ قهرمان‌ علم‌ و دانش‌ شده است.

 

خطیب جمعه چهارباغ در ادامه افزود: امام صادق علیه‌السلام شیخ الائمه است، از همه ائمه دیگر عمر بیشترى نصیب ایشان شد، شصت‌وپنج‌ساله بود که به شهادت رسیده عمر نسبتا طویل آن حضرت و فتورى که در دستگاه خلافت رخ داد که امویان و عباسیان سرگرم زدوخورد با یکدیگر بودند فرصتى طلایى براى امام به وجود آورد که بساط افاضه و تعلیم را بگستراند و به تعلیم و تربیت و تأسیس حوزه علمى عظیمى بپردازد، جمله‏«قال الصادق‏» شعار علم حدیث گردد و به نشر و پخش حقایق اسلام موفق گردد.

 

حجت‌الاسلام محمدی در خطبه دوم با گرامی داشت آغاز هفته دولت و تقدیر از زحمات کارگزاران نظام اسلامی گفت: به مناسبت انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر که نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به‌منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

 

وی افزود: علت نام‌گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهادند.

 

خطیب جمعه چهارباغ با بیان شاخص‏های مهم دولت مطلوب اسلامی‏ گفت: سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به خلق، عدالت‏طلبی، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‏گرایی، تکیه‌بر ظرفیت‏های داخلی حکمت و خردگرایی شاخص‌های مهم دولت مطلوب اسلامی است.

 

امام‌جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به تمدید دوران مسؤولیت آیت‌الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه نیز گفت: ازجمله اتفاقات مهم هفته گذشته، تمدید دوران مسؤولیت آیت‌الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه بود که به‌واسطه حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت. معظم له در این حکم کوتاه اما پرمغز، ضمن تقدیر و ارزیابی‏ مثبت از دوران مسؤولیت آیت‌الله آملی لاریجانی بر این قوه و توصیف مدیریت ایشان به چهار وصف مهم «برجسته، هوشمندانه، انقلابی و مخلصانه»، یازده نکته اساسی را در متن کوتاه حکم خویش به مسؤولان پنج سال آتی دستگاه قضا متذکر شده‏اند.

 

وی افزود: این اوصاف نکات ساده و پیش‌پا افتاده‌ای نیست و معظم له نیز این اوصاف را از سر تعارف به‏ کار نبرده‌اند. شایسته است که مسؤولان قضایی کشور در همراهی با چنین مدیریتی بتوانند وظایف سنگین و طاقت‌فرسای این قوه مهم را به‌خوبی به‏ سرانجام برسانند.

 

امام‌جمعه چهارباغ در ادامه با گرامیداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی کشور گفت: موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در عرصه‌ بازدارندگی و اقتدار دفاعی و تولید ظرفیت‌های امنیت آفرین پایدار برای آینده منطقه را مرهون مدیریت جهادی و اراده‌ ملت ایران در شکستن مرزهای دانش در این حوزه دانست.

 

وی افزود: آنچه امروز و باگذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی موجب بالندگی و پویایی صنعت دفاعی کشور و عصبانیت و هراس دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران و برانگیختن چشم طمع و تعرض آنان به این حوزه شده ‌در حقیقت مدیون مسیر پرفروغی است که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای با هوشمندی و درایت فراروی ملت ایران و نیروهای مسلح قرار داده است؛ راهی که عناصر ایمان، خودباوری و خوداتکایی در آن می‌درخشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: باوجود خصومت تمام‌عیار جبهه‌ استکبار و صهیونیسم علیه ملت ایران و اعمال تحریم‌های زنجیره‌ای و ظالمانه طی 36 سال اخیر، حوزه صنعت دفاعی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و بسترهای موجود و دانایی و توانایی نیروهای خلاق و بانشاط توانسته الزامات و مقتضیات اساسی دفاعی را فراهم و با پیگیری ساختاری مستحکم و مقتدر در این عرصه، قدرت‌های استکباری و مسلح به فناوری‌های برتر نظامی را به چالش و انفعال بکشاند.

 

خطیب جمعه چهارباغ با اشاره به شعله‏ور ‏شدن اعتراضات مردمی در بیش از 100 شهر آمریکا عنوان کرد: قتل یک نوجوان سیاه‏پوست 18 ساله به نام «مایکل براون» توسط پلیس در شهر «فرگوسن»، آتش اعتراضات گسترده‏ای را در آمریکا شعله‌ور کرده و گستره اعتراضات به سایر ایالات آمریکا و بیش از 100 شهر گسترش‌یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد برخی تحلیلگران، این اعتراضات را می‏توان با اعتراض‏های جنبش وال‌استریت مقایسه کرد. جنبش وال‌استریت در اعتراض به مسائلی همچون فقر، بیکاری، قدرت و نفوذ شرکت‏های بزرگ، نابرابری اجتماعی، جنگ‏های خاورمیانه، بدهی دانشجویان و پاداش‏های زیاد برای مجریان وال‌استریت، صورت گرفت. تظاهرکنندگان هم‏چنین خواهان وضع مالیات بیشتر بر طبقه ثروتمند و پاسخگویی بانک‏ها در قبال اقداماتشان بودند که به بحران اقتصادی آمریکا دامن زده بود.

 

حجت‌الاسلام محمدی در پایان اظهار کرد: هم‌اکنون نیز ادامه اعتراضات در ایالت میسوری و کشیده‏ شدن آن به بیش از 100 شهر آمریکا از‏جمله نیویورک، بوستون، سنت لوئیز و فیلادلفیا، ضمن نشان دادن اعتراض مردم به عملکرد نیروهای پلیس، نارضایتی آن‏ها از فقر، بی‌عدالتی و تبعیض، به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای را نیز مشخص می‏سازد و ادامه خشونت و تظاهرات این واقعیت را برجسته کرده است که فقر با بیشترین سرعت در حومه‏های شهرهای آمریکا در حال گسترش است و این مناطق به محل زندگی اکثریت فقرای آمریکا تبدیل‌شده‌اند./998/د101/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *