رییس جامعه المرتضی ع در دانشگاه لهستان: تربیت و تعلیم؛ هدف مشترک همه ادیان الهی

حجت الاسلام زادهوش

حجت الاسلام زادهوش در نشست مشترک اسلام و مسیحیت در دانشگاه ورسلاو لهستان تربیت را از شؤون خداوندی برشمرد و گفت: تمامی انبیاء الهی برای تربیت و تعلیم مبعوث شده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی ع، حجت الاسلام احمد زادهوش، ریاست جامعه المرتضی در نشست مشترک اسلام و مسیحیت که دوشنبه هفدهم آذر ماه در دانشگاه وورسلاو لهستان با حضور مسؤولان، اساتید و دانش پژوهان جامعه المرتضی و دانشگاه نسل سوم وورسلاو برگزار شد، سخن خود را با روایتی از حضرت مسیح علیه السلام آغازکرد و گفت: کسی از حضرت عیسی بن مریم (علیه السلام) پرسید با چه کسی نشست و برخاست کنیم؟ فرمودند: با کسی که دیدنش شما را به یاد خدا بیاندازد وسخن گفتنش بر دانش شما بیافزاید.

وی اظهار داشت: تمامی انبیاء الهی برای همین دو پیام یعنی تربیت و تعلیم مبعوث شده اند و در حقیقت این دو امر از مظاهر خلیفه اللهی انسان است.

معاونت پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت گفت: خداوند خود پرورش دهنده موجودات است و انسان نیز به عنوان خلیفه الهی مربی و تربیت کننده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی خداوند انسان را آفرید اسماء را به او آموخت اظهار داشت:به همان اندازه که به علم انسان افزوده شود، عبودیت او نیز افزود می شود.

حجت الاسلام زادهوش گفت: برخلاف آنچه گفته می شود که دین افیون ملت هاست، دین باعث افزایش آگاهی در میان انسان ها می شود و از جهل و نادانی جلوگیری می کند.

ریاست جامعه المرتضی گفت: از این جهت آخرین کتاب آسمانی و آخرین پیامبر الهی اینگونه رسالت خویش را با خواندن، قلم و آموزش آغاز کردند.

حجت الاسلام زادهوش دانش بشری را مرهون وحی و تعالیم انبیاء دانست و گفت: از این رو پیامبر اکرم ص فرمودند: خداوند و فرشتگانش حتی مورچه در لانه اش وماهی در دریا و موجودات به کسی که خوبیها را به مردم آموزش می دهد درود می فرستند.

معاونت پژوهشی پژهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) گفتند: مسلسل ها را به قلم تبدیل کنید اظهار داشت: کشور ایران پس از 37 سال به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های علمی دست یافته است و حضور علمی دانشمندان و دانشجویان جوان در زمینه های مختلف گواه این امر است.

وی تربیت را مقدم بر تعلیم دانست و گفت: واقعیت های موجود و گذشته نشان می دهد که اگر دانش در اختیار دانشمندانی که فاقد تربیت هستند قرار بگیرد، دنیا را به آتش می کشانند.

حجت الاسلام زادهوش شالوده همه ادیان را یکسان دانست و گفت: گرچه موضوع نشست بررسی تعلیم و تربیت از منظر اسلام و مسیحیت است،ولی باید گفت که در بین ادیان الهی اختلافی در این گونه مفاهیم نیست.
وی ضمن تشکر از مسوولین دانشگاه وروسلاو اظهار امیدواری کرد تا با دعوت از دانشجویان و اساتید بیشتر در این گونه نشست ها زمینه همکاری های علمی بهتری فراهم آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *