رژیم کنونی آل سعود؛ مهم‌ترین مانع در تحقق ثمرات حج

Curtain-Kaaba088

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، رئیس جامعه المرتضی علیه السلام و معاون پژوهشی پژوهشگاه حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز حج و نزدیک بودن اعزام زائران ایرانی به بیت‌الله‌الحرام، هدف از اجتماع مسلمانان در یک زمان و یک مکان را برقراری ارتباط ، طرح مسائل و همدلی و همکاری دانست و گفت:

هرگاه امکان این ارتباط فراهم آید ثمرات و فوائد این ثروت بزرگ آشکار می‌شود ولی در شرایط کنونی به شدت از تحقق چنین ارتباطاتی جلوگیری می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین مباحثی که در حج تمتع سال جاری مسلمانان جهان باید به آن بپردازند چیست؟ عنوان کرد: مباحث مهمی که امسال باید در حج تمتع مطرح شود مبارزه همه جانبه با تکفیری‌ها و گروه‌های خطرناکی چون داعش است تا خدشه‌ها و غباری که بر چهره پاک اسلام نشسته برطرف شود.
حجت‌الاسلام زاد‌هوش ادامه داد: همچنین تکرار حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق اسلامی و لزوم همبستگی جهان اسلام برای ریشه کن کردن این غده سرطانی مطلب مهم دیگری است که باید به طور جدی با آن پرداخته شود.

وی مهم‌ترین مانع در تحقق ثمرات حج را رژیم کنونی عربستان و سرسپردگی آنان در مقابل امریکا و نظام استکباری و انحراف آنان از اسلام ناب محمدی (ص) دانست و اعلام کرد: از سوی پژوهشکده حج و زیارت نقد افکار، مواضع و فتاوی غیراسلامی و غیر عقلانی وهابیت و بازخوانی پرونده 20 نفر از سران آنان همزمان با حج امسال منتشر می‌شود.

وی افزود: البته ده‌ها اثر پژوهشی در موضوعات فقهی، تاریخی، عرفانی و اعتقادی نیز در هفته حج رونمایی می‌شود.

———————————————————–

ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *