روایتی از مظلومیت مردم غزه در مستند «سناریو سکوت»/ یک آیه شریفه سوژه یک فیلم مستند

مهرداد کاظمی کارگردان مجموعه مستند «سناریو سکوت» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره این مجموعه مستند گفت: گروه مستند سازان آزاد به استناد آیه شریفه «… إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ… » و با تاثی از سخنان رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و مسئولین نظام در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین بلاخص حمایت از مردم مظلوم و بیگناه غزه، حملات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و ضمن اعلام برائت از سکوت مجامع بین‌المللی و حامیان اسرائیل در نسل‌کشی مردم مسلمان بی‌گناه غزه، مجموعه مستندی را در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای با عنوان «سناریو سکوت» به تولید رساندیم.

وی افزود: «سناریو سکوت» اشاره به سکوت نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر، دیدگاه و ماهیت آن‌ها در دفاع از حقوق بشر در طول 65 سال اشغال فلسطین را در دست تهیه و تولید دارد و از تمامی دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های دولتی خصوصا، جوامع بشری، سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و ملت‌های بیدار به ویژه جامعه بزرگ اسلامی خواستار حمایت همه جانبه از مجموعه مستند «سناریو سکوت» است.

کاظمی در ادامه با ابراز تاسف از سازمان ملل متحد و مدعیان حقوق بشر در برابر این همه بی عدالتی که در حق مردم فلسطین می‌شود گفت: آیا صدور بیانیه‌ها‌، سردادن شعارها و محکومیت های لفظی تسکین بخش آلام این مردم بیگناه خواهد بود؟ آیا این مردم بیگناه و مظلوم نباید در سایه حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد دفاع قرار گیرند؟ دردنیایی که امروز به عنوان دنیای دموکراسی و آزادی و برابری بیان می‌شود، صحبت از کدام حقوق بشر است؟

این مستندساز تاکید کرد: چه عدالتی است که کودکان غزه باید در وحشت و ترس در هجوم وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل تکه تکه و کشته شوند و این همه کشورهای بسیار متمدن که طراح و برنامه ساز این اعمال وحشیانه شده اند، نتوانند راهکاری برای باز کردن آن‌ها بیابند.

تهیه کننده «سناریو سکوت» درباره هدف از ساخت اینگونه مستندها در حمایت از مردم بی دفاع عزه گفت:

در حال حاضر در حال تحقیق و نگارش چند مستند ضد جنگ هستم و هدفم از ساخت این مستندها، نگاهی به جهان در مسیر صلح و دوستی و دور از خشونت و جنگ طلبی است.

کاظمی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه از تولید مجموعه مستند «سناریو سکوت» که بازتاب بین المللی خواهد داشت، باید بتوانیم مرهمی بر دل مردم مظلوم  فلسطین باشیم و سکوت مدعیان حقوق بشر را در برابر این همه ظلم و بی عدالتی به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/ ا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *