دیدار مسئولان جامعه المرتضی ع با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

مسئولان جامعه المرتضی (ع) با آیت الله العظمی مکارم شیرازی ملاقات کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی (ع)مسئولان جامعه المرتضی (ع) با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گزارشی از فعالیت های جامعه المرتضی را ارائه کردند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن تشکر از فعالیت های فخیمه این مجموعه بیان داشتند:در ضرورت وجود این مرکز ،این روایت از امام صادق علیه السلام کافی است که فرمودند:
عن الصادق (ع) انه ذکرکوفه و قال: «ستخلو کوفه من المؤمنین و یازر عنها العلم کما تازر الحیه فی حجرها، ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم و یصیر معدنا للعلم و الفضل حتی لا یبقی فی الارض مستضعف فی الدین حتی المخدرات فی الحجال، و ذلک عند قرب ظهور قائمنا، فیجعل الله قم و اهله قائمین مقام الحجه و لولا ذلک لساخت الارض باهلها و لم یبق فی الارض حجه فیقیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب، فیتم حجه الله علی الخلق حتی لا یبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم، ثم یظهر القائم (ع) و یسیر سببا لنقمه الله و سخطه علی العباد; لان الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکار هم حجه.»
زمانی امام صادق(ع) شهر کوفه رایاد کرد و فرمود: در آینده کوفه از مومنان خالی می شود و علم و دانش بدان پشت می کند همچنانکه مار در لانه خویش پشت می کند. آنگاه علم در شهری به نام قم ظاهر وآنجا معدن علم و فضلیت می شود به طوری که دیگر به روی زمین کسی که به امور دینی آگاه نباشد، پیدا نمی شود. در آن زمان حتی زنان پرده نشین هم از مسایل دینی آگاهی دارند. و این هنگام نزدیک شدن ظهور قائم ماست.
در آن هنگام خداوند قم و ساکنانش را قائم مقام حجت قرار می دهد. واگر چنین نباشد، زمین ساکنان خود را فرو می برد و دیگر بر روی آن حجتی باقی نخواهد ماند. در آن عصر علم از قم به دیگر نقاط جهان در شرق و غرب جاری می شود. لذا حجت خدا بر مردم تمام می گردد به گونه ای که دیگر کسی یافت نمی شود که دستورهای دینی و علم الهی بدو نرسیده باشد. آنگاه قائم (ع) ظهور می کند و وسیله انتقام و خشم خداوند بر بندگان می گردد; چون خداوند از مردم انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجت را انکار کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توضیح و تبیین این روایت فرمودند:قطعا علم به زبان فارسی به سایر بلاد در شرق و غرب جهان جاری نمی شود  و حوزه های علمیه باید مجهز به زبان های گوناگون باشند.
معظم له در پایان از فعالیت های این مجموعه تشکر و برای موفقیت آن دعا فرمودند و نمونه ای از فعالیت های رسانه ای جامعه المرتضی علیه السلام به ایشان اهدا گردید.

2 پاسخ
  1. عمار گفته:

    سلام علیکم.
    وقت بخیر.
    گفته بودید دو هفته بعد از مصاحبه، نتایج رو در سایت میزنید اما با گذشت دو هفته هنوز خبری نشده.
    تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *