دولت ستادسالاری را جایگزین شایسته سالاری نکند

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از رسا،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیست و پنجم شوال، سالگرد شهادت امام صادق(ع)، ضمن اظهار تسلیت به خاطر این مناسبت، افزود: صادق آل محمد(ص) در مدت عمر و امامت طولانی خود اقدامات اساسی و مهمی را برای جهان اسلام و تشیع انجام دادند.

وی اضافه کرد: ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به دلیل این که در شرایط زمانی سقوط حکومت امویان و روی کار آمدن حکومت عباسی قرار داشت؛ موفق شد حرکت زیربنایی علم و فرهنگ در جهان تشیع را آغاز کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام صادق(ع) با تحکیم بنیان های علمی و فرهنگی اسلام و تشیع؛ توانست دو امر مهم تولید علم و تربیت نیروی کارآمد را عملی کند، اضافه کرد: این امام همام با علم و سیاست خود ثابت کرد که امام در عین حال که حوزه علمیه قوی و بزرگی را اداره می کند؛ می تواند نیروهای آینده اسلام را نیز تربیت کرده و اگر خود بنا به مصالحی به جنگ مستقیم با دشمنان نمی رود؛ از مبارزان و سربازن اسلام به انحای مختلف حمایت کند.

تولید علم و تربیت نیرو دو اقدام مهم امام صادق

وی گفت: در زمان امام صادق(ع) بنیه های اعتقادی مردم به واسطه فعالیت های امویان متزلزل شده بود و گروه ها و نحله های انحرافی مختلفی فعالیت می کردند؛ اما امام صادق(ع) با بنیان کردن مکتبی بزرگ، افزون بر این که به مقابله علمی با جریان ها و تفکرات انحرافی پرداختند؛ حرکت علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی پایداری نیز برای جهان اسلام به یادگار گذاشتند.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که تولید علم و تربیت نیرو دو اقدام مهم امام صادق(ع) بود، اظهار کرد: در حال حاضر هم نظام جمهوری اسلامی به این دو مهم نیاز دارد.

به گفته وی حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دولت و ملت ایران باید با تأسی از امام صادق(ع) برای گسترش علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اگر نظام جمهوری اسلامی در زمینه تولید علم به پیشرفت و خودکفایی برسد هیچ تحریمی نمی تواند بر ملت ما اثر بگذارد، تصریح کرد: افزون بر این تداوم راه انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروهای مخلص و کارآمد در بخش های مختلف است.

 سوختن در آتش مشکلات بهتر از ساختن با دشمنان است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است تا از دو مرد خالص و صالح یادی کنیم؛ شهید رجایی و باهنر که خالصانه برای اسلام و انقلاب و مردم کار کردند و عاشقانه در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که شهید رجایی و باهنر در آتش کین دشمنان سوختند اما حاضر نشدند با دشمن بسازند، تصریح کرد: گاهی باید سوختن را انتخاب کرد اما سازش با نامردان و پست فطرتان از جمله آمریکا و هم پیمانان این کشور را نپذیرفت.

به گفته وی شهیدان رجایی و باهنر دولت مردانی نمونه، خالص، انقلابی و مردم دار بودند و به همین دلیل نیز همواره در یاد و خاطر ملت ایران ماندگار خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه به عملکرد دولت یازدهم پرداخت و با اشاره به این که همه دولت های نظام جمهوری اسلامی نقاط ضعف و قوت داشته اند، افزود: قضاوت در مورد عملکرد دولت ها باید مبتنی بر انصاف و صداقت باشد چرا که بزرگ نمایی نقاط ضعف و نادیده گرفتن جنبه های مثبت یک دولت به دور از انصاف است.

وی با بیان این که دولت یازدهم نیز در مدت یک سال گذشته فعالیت های مثبت فراوانی انجام داده است، اضافه کرد: اجرای طرح بسیار خوب تحول نظام سلامت و نیز خارج کردن کشور از رکود اقتصادی از جمله اقدامات مناسب دولت یازدهم در طول یک سال گذشته بوده و امید است با تداوم این روند؛ مردم بیش از میزان فعلی از مزایای این دو طرح بهره مند گردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به بیان برخی از نقاط ضعف این دولت پرداخت و با انتقاد تلویحی از عزل و نصب مدیران، اظهار داشت: انتصاب فعالان ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری در پست های مدیریتی کشور و استان های مختلف؛ رویه ای نادرست است که در دولت های پیشین نیز وجود داشت و متأسفانه ستادسالاری به جای شایسته سالاری در دولت فعلی نیز اجرا می شود.

وی مشکل مسکن را یکی دیگر از نواقص موجود در عملکرد دولت های پیشین و فعلی دانست و افزود: مسأله مسکن به ویژه مسکن مهر مایه گرفتاری و دردسر بسیاری از خانواده ها شده و لازم است دولت هر چه سریع تر اقدامی اساسی برای حل این مشکل بکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *