دولت از فعالیت افراد هنجار شکن در عرصه فرهنگ و هنر جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به عملکرد دولت در یکسال گذشته گفت: برنامه‌های دولت در بخش اقتصاد، بهداشت و درمان و مسایل سیاسی و بین‌الملل بسیار مناسب بوده که تأثیر آن در بخش‌ای دیگر جامعه نیز قابل رؤیت است.

 

وی اظهار کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید توانسته آرامش روانی در جامعه ایجاد کند به طوری که هم اکنون در بخش‌های اقتصادی و سلامت در کشور آرامش وجود دارد و این مهم، کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: در حال حاضر دولت در مسائل سیاسی و بین‌المللی، تعامل مناسبی با کشورهای جهان دارد و توانسته در عرصه بین‌الملل دیدگاه ایران هراسی را تا حد قابل قبولی تغییر دهد و به سمت مثبت اصلاح کند.

 

وی ضمن تقدیر از خدمات انجام گرفته در دولت ادامه داد: نقاط ضعف و قوت در عملکرد تمام دولت‌ها وجود دارد که توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، کاستی‌ها را کاهش می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام ملک‌مکان با اشاره به توجه به فرهنگ در سال جاری عنوان کرد: انتظار است دولت توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی داشته و از اقدامات هنجارشکنانه و فعالیت افراد مسئله‌دار در عرصه فرهنگ و هنر ممانعت کند.

 

وی با بیان اینکه باید انگیزه خدمت به نظام اسلامی، انقلاب و مردم و نه تفکر سیاسی اولویت مدیریت در کشور باشد، گفت: باید فضای خدمت در کشور به افراد توانمند، دلسوز و با تجربه و به‌دور از جناح بندی‌های سیاسی داده شود.

 

حجت‌الاسلام ملک‌مکان بیان کرد: دولت باید در به‌کارگیری افراد فرصتی فراهم کند که با تجربه‌ها و دلسوزان نظام ابقا شوند و در عزل و نصب‌ها مد نظر قرار گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مثبت دولت در کاهش تورم اظهار کرد: دولت تورم را کم کرده اما در تنظیم قیمت بازار در بخش خودرو موفق عمل نکرده است به طوری مشابه دو سال آخر دولت قبل، در این یکسال نیز مردم از قیمت نامعقول خودرو متحیر بودند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه دولت تاکنون درباره وضعیت معیشت مردم نیز برنامه جامع و مشخصی ارائه نکرده و این درحالی است که قشر متوسط و پایین جامعه در شرایط نابسامانی بسر می‌برند.

 

حجت‌الاسلام ملک‌مکان با اشاره به پرداخت یارانه‌ها ادامه داد: پرداخت یارانه در کشور هنوز بر اساس روال گذشته ادامه دارد و این درحالی است که در مرحله دوم، دولت حامل‌های انرژی را گران کرده اما میزان یارانه و قدرت خرید مردم تغییری نکرده است.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز در پایان خواستار شفاف‌سازی دولت در خصوص یارانه‌ها شد./919/د102/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *