حجت الاسلام زادهوش:اعزام 30 نفر به کشورهای آفریقای‌جنوبی و لبنان و لهستان

zadhosh

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام حجت الاسلام زادهوش در گفتگویی پیرامون فعالیت های این مرکز گفت:

در این مرکز از صفر تا صد تبلیغ خارج از کشور را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. شورای سیاست‌گذاری آن را جناب دکتر لکزایی، آقای حکیم الهی، معاون جامعة‌المصطفی(ص)، جناب آقای مشکی، رئیس اعزام مبلغ سازمان فرهنگی‌، دکتر علیزاده موسوی و دکتر سید محمود موسی که ایشان ۱۲ سال آمریکا بوده‌اند و دو سه سال هم اروپا و آفریقا و جاهای دیگر فعالیت تبلیغی داشته‌اند و دکتر حجازی تشکیل می‌دهند. الآن سه گروه تبلیغی به زبان انگلیسی، دو گروه به زبان عربی، دو گروه به زبان چینی، یک گروه به زبان پرتقالی و یک گروه کوچک هم به زبان کره‌ای داریم.

همچنین در حال راه‌اندازی گروه‌هایی به زبان سواحلی و مالایی نیز هستیم که بعد از آموزش، تشکیل پرونده می‌دهیم و مصاحبه می‌کنیم و سپس در امر تبلیغ دینی، اعم از عرصه‌ی مجازی و رسانه‌ای و یا اعزام به خارج کشور از ایشان استفاده می‌کنیم . امسال برای محرم حدود ۳۰ نفر اعزامی به کشورهایی مثل آفریقای‌جنوبی و لبنان و لهستان داشیم.

بعضی از این افراد مقالات علمی برای کنگره ارسال می‌کنند. در صورتی که پذیرفته شود، حمایت می‌کنیم، البته به شرط وجود یک برنامه در حاشیه‌ی مقاله‌شان که بتوانند قبل و بعد از کنگره یک برنامه تبلیغی را اجرا کنند و حتماً در سفر معمم باشند.

لازم است این را تذکر بدهم که کار ما ناظر به طلّاب ایرانی است و به حوزه‌ی کاری جامعة‌المصطفی وارد نشده‌ایم.

یکی از برنامه‌های قطعی ما در مرکز این است که در اواخر دوره‌ی آموزشی، سفر دسته‌جمعی تدارک می‌بینیم. یعنی در ابتدا هیچ‌کسی را تنها به تبلیغ نمی‌فرستیم.

هدف این است که هم زبانشان تقویت شود و هم اگر زمینه‌هایی پیش آمد، تبلیغ داشته باشند. سرگروه در برگشت ارزیابی خودش را عرضه می‌کند. مثلاً، تجربه‌ی ۴۰ روز که آن‌جا بودیم این را نشان می‌دهد که فلانی یا فلانی به درد تبلیغ نمی‌خوردند، اما فلانی برای این کار مناسب است. لذا آن‌جا مشخص می‌شود که چه کسانی برای تبلیغ در خارج از کشور مناسب هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *