جنگ آمریکا با داعش ادعایی بیش نیست/ داعش زاده غرب و آمریکا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شنبه شب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 94 ـ 93 مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای آمریکا برای از بین بردن داعش این گروهک تروریستی را زاده غرب دانست.

 

وی تأکید کرد: این حرف است که آمریکا بخواهد با داعش بجنگد، این‌ها حرف است؛ حقیقت این است که نمی‌خواهد بجنگند؛ چرا که داعش فرزندی(مولودی) است که خودشان متولد کرده‌اند و می‌خواهند از آن بهره گیرند.

 

این مرجع تقلید غرب، وهابیت، تکفیری‌ها و سلفی‌ها را دشمنان مشترک تشیع دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام، داعشی‌ها، القاعده و دیگر گروه‌ها شیعه را دشمن مشترک خود دانسته و در شیعه ستیزی متحدد هستند.

 

وی ادامه داد: حتی گروه‌های تکفیری شیعه را دشمن نزدیک خود دانسته و می‌گویند پس از یکسره کردن کار این‌ها باید به سراغ یهود، نصارا و دیگر ممالک رفت؛ از این‌رو در میان تمام کشورهایی همانند عربستان، اردن و مصر که از نظر آنها دارالحرب است؛ سوریه و عراق را برای جنگ انتخاب کرده‌اند؛ چرا که شیعیان در این کشورها زندگی می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه سخنان خود به دسیسه‌های دشمنان برای از بین بردن تفکر مهدویت اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند به وسیله مهدویت کمر مهدویت را بشکنند.

 

وی افزود: از زمان بنی عباس مسأله مهدویت ابزار مفسدان برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان بوده و در طول تاریخ نیز تعداد زیادی ادعای مهدویت کرده‌اند؛ امروز نیز وسیله‌ای برای شیعه ستیزان شده تا بدین وسیله تشیع را از بین ببرند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به ادعاهای مختلف مدعیان دورغین مهدویت بیان داشت: امروز در عراق شاهد آن هستیم که افراد بسیاری همانند سید سرخی ادعای مهدویت می‌کنند؛ تمام این‌ کارها دسیسه دشمنان برای فرقه سازی با هدف شکستن وحدت است.

 

وی عنوان کرد: دشمنان می‌دانند تنها مذهبی که با غرب آشتی نکرده و هرگز با ظالم و ظالمان دست نمی‌دهد تشیع است؛ از این‌رو به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد مکتب‌های جدید برای شیعه ستیزی هستند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی ولایت فقیه را عامل برپا شدن و اقتدار نظام اسلامی خواند و گفت: ولایت فقیه فرع حکومت امام مهدی(عج) است که دشمنان می‌خواهند با زدن ریشه این فرع را نیز از بین ببرند؛ در این شرایط چه بهتر که ما نیروی خود را برای احیای این اصل صرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: تمام انقلاب‌ها از جمهوری اسلامی ایران سرچشمه گرفته و دشمنان نیز می‌خواهند این انقلاب و نظام را از بین ببرند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به شبهه افکنی گسترده رسانه‌های استکبار و دشمنان به ویژه ماهواره‌ درباره مهدویت اشاره کرد و گفت: باید افرادی پا به رکاب بوده و به این شبهات پاسخ دهند.

 

وی یادآور شد: حتی برخی از علمای غیر متخصص اهل سنت نیز در این باره مطالبی را بیان کرده‌اند که ما نیز در نقد سخنان آنها کتاب‌هایی را نوشته‌ایم؛ در موضوع مهدویت باید سرمایه گذاری کرد.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که در گذشته تمام علوم به صورت جمعی تدریس می‌شدند، خاطرنشان کرد: افراد پس از مدتی به سبب گستردگی مسائل دریافتند که باید رشته‌ها را از هم جدا کنند؛ برای نمونه در گذشته یک پزشک عمومی بر همه چیز آگاهی داشت ولی اکنون این‌گونه نیست؛ مسلما موضوع مهدویت نیز از این قاعده جدا نیست.

 

وی افزود: امروز نیز نمی‌شود یک روحانی در تمام مسائل تسلط داشته باشد و بتواند به تمام شبهاتی که از سوی دشمنان بیان می شود پاسخ دهد از این‌رو افرادی باید به صورت تخصصی وارد موضوعات شوند./993/پ202/ج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *