جامعه المرتضی جزء مراکز علمی پیشرو در آموزش زبان چینی

جامعه-المرتضی-زبان-چینی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه المرتضی علیه‌السلام، ضیافت افطاری با حضور دانش‌پژوهان  و خانواده‌های محترم ایشان در شب نهم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین داودی مدیر جامعه المرتضی به اهمیت نقش خانواده در موفقیت دانش‌پژوهان اشاره و گفت: بی‌تردید اگر خانواده‌ها  فضای آرامی برای مطالعه و تحصیل  دانش‌پژوهان فراهم نکنند هیچ فردی نمی‌توانند به موفقیت‌های چشم‌گیر در موضوع زبان‌آموزی دست یابد و این خانواده‌ها هستند که با صبر و مدارا و تحمل برخی از مشکلات راه کسب موفقیت را برای دانش‌پژوهان جامعه المرتضی به‌خصوص دانش‌پژوهان رشته زبان چینی که بدون شک از سخت‌ترین زبان‌ها برای آموختن و فراگیری است هموار می کنند.

سپس استاد زبان چینی به بیان اهمیت این زبان در دنیا پرداخت و گفت: امروزه زبان چینی در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌نحوی‌که در امریکا پس از زبان انگلیسی که زبان‌اصلی و مادری آن‌هاست، دومین زبان رسمی که در حال تدریس و فراگیری است زبان چینی است.

وی گفت: چین در حال حاضر درب‌های فرهنگی و اقتصادی کشورش را باز و اعلام کرده است خواستار ارتباط همه‌جانبه با دنیاست و ازنظر فرهنگی و اقتصادی نسبت به ده سال قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و توانسته است با کمک‌های اقتصادی امریکا و اروپا را از ورشکستگی اقتصادی نجات دهد.

ایشان در اهمیت فراگیری زبان چینی افزود: این کشور تاکنون سیصد جلد از فرهنگ خود را به زبان فارسی ترجمه کرده است و ده‌ها مرکز ایران‌شناسی در قلب چین مشغول به فعالیت هستند و اکنون ما در تهاجم شرق هستیم درحالی‌که در جامعه ما در حال حاضر نسبت به آمار جهانی بیست هزار زبان‌آموز چینی کم داریم. تا بتوانیم با این کشور ارتباط برقرار کنیم و تحت استعمار فرهنگی و اقتصادی آن نباشیم.

 ایشان جامعه المرتضی علیه‌السلام را جزء مراکز علمی پیشرو در آموزش زبان چینی در کل کشور معرفی کرد و گفت: تاکنون دانشگاه‌های مختلفی آموزش زبان چینی را شروع کرده‌اند ولی به‌جز دانشگاه شهید بهشتی بقیه موفق نبوده‌اند.

وی در پایان به اهمیت تلاش و کوشش در آموزش زبان چینی اشاره کردند و گفت: من در طول شش سال روزانه شانزده ساعت مطالعه داشتم و اگر کسی می‌خواهد یک زندگی زیبا و سینمایی داشته باشند از فراگیری زبان چینی انصراف بدهند. این راه سخت نیست ولی راه جدیدی است و تلاش و کوشش ویژه‌ای می‌خواهد، من به شما قول می‌دهم که اگر کسی با عزم راسخ در این راه بماند بعد از چند سال به نتیجه‌های مطلوبی خواهد رسید و هرگز پشیمان نخواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *