تشکیل کمپین احیای حجاب و عفاف اسلامی در الجزایر

hijab

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام، طی سال‌های اخیر بیش از 10 پویش مختلف برای احیای حجابی که در قرآن توصیه شده و دستور الهی است و مبارزه با پوششی موسوم به «حجاب مدرن» که محصولی وارداتی و در تضاد با این فریضه است، در الجزایر تشکیل شده است.

حجاب مدرن که از ترکیه به الجزایر وارد شده، پوششی است که فقط سر را می‌پوشاند، این نوع حجاب که در دانشگاه‌ها، مدارس، خیابان‌ها و محافل عمومی و خصوصی مرسوم شده، با انتقادات زیادی مواجه شده و سؤالات زیادی درباره شرعیت این پوشش و هدف از آن مطرح شده است.

در دانشگاه الجزایر حجاب مدرن با مخالفت‌هایی مواجه شده و برخی آن را فتنه می‌دانند، چرا که فقط موها را می‌پوشاند و استفاده‌کنندگان از آن لباس‌های تنگ و چسبان پوشیده که توهین به عفاف اسلامی است و حقانیت این فریضه را زیر سؤال برده و آن را مخدوش می‌کند.

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه عالی تربیت اساتید در منطقه «بوزریعه» در الجزیره، پایتخت الجزایر نیز با پویشی به نام «حجاب تو؛ قلعه حفظ و امنیت تو» برای محجبه‌کردن دانشگاهیانی که انحطاط اخلاقی و مظاهر برهنگی در میان آنان رواج یافته، تلاش می‌کنند.

این مدرسه در بین مدارس الجزایر به مدرسه‌ای برای تربیت اساتید(زن و مرد) در آینده معروف شده است و با توجه به این مسئولیت مهم، مجریان پویش، این طرح را به صورت گسترده اجرا کرده و توانسته‌اند، بیش از 40 دانش‌آموز را به سمت رعایت حجاب اسلامی سوق دهند.

«تصحیح حجاب»، «اخلاقت را با حجابت زینت بده» و پویش ملی محجبه‌کردن دختران زیر 15 سال از دیگر پویش‌های شکل‌گرفته برای احیای عفاف در الجزایر است.

منبع: ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *