مدیر جامعه المرتضی (ع)تبلیغ بلند مدت رویکرد اصلی جامعه المرتضی است

5555

حجت الاسلام ‘حجت الله داودی’ در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مبلغانی به کشور چین و برخی کشورهای آفریقایی برای یک دوره طولانی اعزام شده اند.

وی در معرفی مرکز آموزشی تبلیغی المرتضی، تصریح کرد: این مرکز در سال 90 و به دنبال توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد یک مرکز تربیت مبلغ برای فعالیت های تبلیغی در عرصه بین الملل تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این مرکز همه ساله با برگزاری آزمون ورودی کتبی و شفاهی در اردیبهشت ماه و همچنین مصاحبه به گزینش دانش پژوهان اقدام می کند،افزود: در این مرکز آموزش های تبلیغی به زبان های روسی،انگلیسی،چینی و فرانسوی به دانش پژوهان طلبه ارایه می شود.

داودی با اشاره به وجود طلاب مسلط به زبان های خارجی مختلف در حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: المرتضی می کوشد، تا با آشنا نمودن این گونه از طلاب با کشورهای خارجی و همچنین فرهنگ و مردم آنها،طلاب را برای تبلیغ تشیع به اقصی نقاط جهان اعزام کند.

وی با بیان اینکه امسال چهارمین دوره آموزشی در این مرکز برگزار می شود، افزود: دوره های آموزشی این مرکز دو ساله است، و تاکنون 40 دانش پژوه از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان سال جاری 33 نفر از فارغ التحصیلان به کشورهای مختلف برای تبلیغ اعزام شدند،افزود: در ماه محرم نیز تعدادی به کشورهای گوناگون جهان اعزام می شوند، ولی اعزام مبلغان برای یک دوره کوتاه مدت موقتی است و این مرکز اعزام مبلغ برای یک دوره بلند مدت را در دستور کار دارد.

مدیر اجرایی المرتضی با اشاره به تفاوت این مرکز با جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی از طرف المصطفی به کشورهای خارجی بر خلاف المرتضی طلاب خارجی از ملیت های تابعه هستند.

وی همچنین استفاده از رسانه ها را جزیی از روش های تبلیغی المرتضی عنوان کرد، و افزود: این مرکز با حضور در فضای مجازی فعالیت های رسانه ای گسترده ای را آغاز نموده است.

چهارمین دوره آموزشی المرتضی یکشنبه شب با حضور آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات این مرکز آغاز شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *