تأکید اتحادیه اروپا بر تحریم اسرائیل

85878523299618106491968032550

اخبار بین‌الملل: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن شهرک‌سازی‌های اسراییل اظهار کردند: باید از اقداماتی که تعهد اسرائیل به مذاکرات را زیر سؤال می‌برد، جلوگیری شود.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه شب، 26 آبان در پایان جلسه اخیر خود در بروکسل در بیانیه‌ای مشترک، توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را به شدت محکوم و اعلام کردند که این گونه اقدامات، آینده این شهر را به عنوان بخشی از «راه حل دو دولت» تهدید می‌کند.

وزیران اروپایی خاطرنشان کردند که باید از اقداماتی که تعهد رژیم صهیونیستی به مذاکرات را زیر سؤال می‌برد، جلوگیری شود.

این مقامات سیاسی ضمن تأکید بر مخالفت خود بر فعالیت‌های توسعه شهرک‌سازی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی، اظهار کردند که اتحادیه اروپا عمیقا از اقدامات رژیم صهیونیستی متأسف و به شدت با تصرف اخیر اراضی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مخالف است.

مجمع وزرای کشورهای اتحادیه اروپا همچنین نگرانی خود را از تنش‌های کنونی ابراز کرد و از دو طرف درخواست کرد تا از هرگونه اقدامی که شرایط را بدتر می سازد خودداری کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ادامه از رهبران سیاسی دو طرف درخواست کردند تا با همکاری همدیگر تنش ها را کاهش دهند.

در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا طرح تحریم محصولات تولید شده در شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی نیز مطرح شد و وزاری امورخارجه تاکید کردند که به تعهد خود در اجرای موثر این طرح پایبند هستند.

شیخ عکرمه صبری: دفاع از مسجدالاقصی دفاع از عقیده است
از سوی دیگر خطیب مسجد‌الاقصی دفاع ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی از مسجدالاقصی را دفاع از عقیده و پیوند ایمانی دانست.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد: شیخ عکرمه صبری، رئیس شورای عالی و خطیب مسجد‌الاقصی روز گذشته، 27 آبان طی سخنانی ضمن هشدار پیرامون ادامه تعرض به فلسطینیان ساکن قدس و مسجدالاقصی، اظهار داشت: تا زمانیکه اشغالگران بازداشت می‌کنند و یورش می‌برند و می‌کشند و آواره می‌سازند، قدس روی آرامش را نخواهد دید.

وی افزود:‌ اگر حملات غاصبان صهیونیست به مسجدالاقصی از روز یکشنبه آینده آغاز شود هرگز با اشغالگران صهیونیست، آرامش برقرار نخواهد بود.

منبع:ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *