برگزاری نشست «تاثیر اندیشه مقاومت بر ادبیات و هنر ایران و سایر کشورها»

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی رحماندوست از فعالان حوزه مقاومت در خصوص نشست  «تاثیر اندیشه مقاومت بر ادبیات و هنر ایران و سایر کشورها»، گفت: دراین جلسه  به بررسی مقاومت در ایران و جهان خواهیم پرداخت و این که آیا حرکت‌های اجتماعی مقاومتی در ایران و جهان  در ادبیات  ما ظهور و بروز پیدا کرده  و یا ادبیات توانسته بر حرکت‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد و رابطه این دو با هم بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ادبیات فراگیر نشود، تبدیل به حرکت اجتماعی نخواهد شد و تا حرکت اجتماعی در ادبیات ظهور و بروز پیدا نکند، ماندگار نخواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که سرعت حرکت هنرمندان، شاعران و ادیبان نسبت به واقعیت حوزه مقاومت که در مردم متجلی شده، بسیار پایین‌تر است، توضیح داد: مردم درعرصه های اجتماعی از جمله جنگ و مقاومت الگوی بسیار خوبی برای هنرمندان و ادیبان در داخل کشور و عرصه های بین المللی هستند؛ حرکت‌های مردمی بسیار پیشرو‌تر از حرکت‌های هنرمندان است.

رحماندوست با اشاره به عدم توازن حرکت‌های  مردمی در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق نسبت به حرکت‌های هنرمندان و ادیبان، تصریح کرد: در جنگ هشت ساله ایران و عراق مردم  در قالب بسیج مردمی بسیار پیشتازتر عمل کردند و ما شاهد بودیم که داستان نویسان و شاعران از حرکت‌های  مردمی الگو می‌گرفتند، نه این که مردم از آثار هنرمندان در حرکت‌های اجتماعی الهام بگیرند.

وی در پایان مطالبش گفت: در حرکت‌های مقاومت نیز همانند سایر تحرکات اجتماعی عدم توازن میان هنرمندان و ادیبان و شاعران با مردم  وجود دارد که ما در این نشست به آنها خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است این نشست، روز دوشنبه 24 شهریور ماه از ساعت 16 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری؛ واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *