برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان‌ها به شکوفایی هنر نمایش می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، امیر حسین شفیعی اظهار داشت: به مسئولان جشنواره پیشنهاد می دهم تا این حرکت نوین را در سال های آینده ادامه دهند و میزبانی جشنواره را به صورت دوره ای به شهرستان‌ها ببرند. وی که با نمایش «قهقراء» از شهرستان ورامین در جشنواره نوزدهم حاضر است، خاطر نشان کرد: مسئولان می‌توانند در مراسم اختتامیه، میزبان بعدی جشنواره را اعلام کنند تا از هم اکنون زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

این کارگردان موفق استان تهران، توجه به امر آموزش را از ضروریات پویایی هنر نمایش دانست و افزود: مسئولان هنری باید حمایت‌های لازم را در ارتباط با آموزش و پژوهش هنر نمایش داشته باشند تا موفقیت های تئاتر استان تهران بیش از گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

شفیعی بیان کرد: سطح انتظارات از مجموعه نمایش استان تهران نسبت به سایر استان‌های کشور  بسیار بالاست ولی هنرمندان شهرستان‌های استان تهران زیر سایه سنگین پایتخت قرار دارند و امکانات و شرایط فعلی، فاصله قابل توجهی با استانداردهای لازم دارند.

این کارگردان تئاتر با ابراز تأسف از وضعیت نامطلوب این هنر، یادآور شد: این روزها فضای تئاتر ایران بسیار ناآرام است، در حالی که خلق یک اثر هنری، بیش از هر چیز نیازمند آرامش است. همه مسئولان و هنرمندان باید کمک کنند تا آرامش به تئاتر ایران بازگردد.

انتهای پیام/2462/ذ/ض1002

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *