برگزاری اولین نماز جمعه در کلیسای جامع واشنگتن

م

جمعه، 23 آبان صدای اذان در میان طاق‌های سنگی این کلیسای بزرگ طنین‌انداز شد و سپس ابراهیم رسول، عالم مسلمان آفریقای جنوبی و سفیر این کشور در آمریکا به ایراد خطبه پرداخت.

وی در سخنان خود مسلمانان، مسیحیان و دیگران را به وحدت دعوت کرد و آن‌ها را به همبستگی برای مقابله با افراط‌گرایی فرا خواند.

این مراسم با پوشش امنیتی شدید برگزار شد، زیرا پس از رسانه‌ای‌شدن خبر برگزاری مراسم نماز جمعه در کلیسای جامع واشنگتن، بیم آن می‌رفت که این برنامه با مشکلاتی مواجه شود.

با این حال در میانه مراسم، زن میانسالی از میان میهمانان بلند شد و شروع به فریاد زدن کرد و گفت: «آمریکا بر اساس اصول مسیحیت تأسیس شده … دست از سر کلیسای ما بردارید!» وی بلافاصله توسط نیروهای امنیتی از کلیسا بیرون برده شد.

سخنرانان متعددی از جمله مسئولان کلیسا و رهبران مسلمان نیز در این مراسم سخنرانی کرده و بر ضرورت نیاز به درک متقابل دینی و همکاری ادیان برای مقابله با افراط‌گرایی تأکید کردند.

این مراسم با همکاری کلیسای جامع واشنگتن و نهادهای اسلامی آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، جمعیت اسلامی شمال آمریکا، و شورای امور عمومی مسلمان برگزار شد.

منبع:ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *