برای اولین بار، آلمان ها در پروژه ابوعلی سینا به مسلمانان بورسیه می دهند

85878510692308004871522232849

برای اولین بار در تاریخ دولت آلمان تصمیم گرفته به دانشجویان مسلمان بورسیه بدهد. دولت آلمان گفته به منظور نقش آفرینی هرچه بیشتر مسلمین در جامعه آلمان، تصمیم گرفته به دانشجویان مسلمان برای ادامه تحصیل در رشته های گوناگون بورسیه اعطا کند.

به گزارش پایگاه خبریonislam، دولت آلمان اعلام کرده در راستای جلب دانش محققان اسلامی، در پروژه ای به نام اویسینا (ابوعلی سینا) به 65 دانشجوی مسلمان امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان را فراهم می نماید.

بولنت اوچار رئیس بنیاد ابوعلی سینا گفت برای اولین بار در تاریخ آلمان، دولت این کشور تصمیم گرفته است به 65 دانشجوی جوان مسلمان بورسیه اعطا نماید که ممکن است این میزان به 500 عدد هم برسد؛ این بورسیه ها به دانشجویان ممتاز و با انگیزه مسلمان اعطا خواهد شد. این بنیاد، اولین تشکل دولتی در آلمان برای شناسایی و بورسیه کردن دانشجویان مسلمان است. البته پیشتر یک دانشگاه خصوصی در آلمان به نام توبینگن اقدام به دایر کردن دروس الهیات اسلامی نموده بود. در سال 2009 نیز برای اولین بار در آلمان، دانش آموزان اجازه یافتند دروس مذهبی خود را در قالب کتاب های مخصوص مذهبشان بخوانند.

در گام اول، دانشجویان مسلمان 670 یورو به اضافه 300 یوروی دیگر به صورت ماهیانه دریافت می کنند که برای دانشجویان مقطع دکترا، این رقم به 1150 یورو نیز می رسد تا بتوانند دراین بنیاد درس بخوانند.

منبع: onislam

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *