اولویت دولت اعتلای فرهنگ باشد

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد ملااسماعیل این شهر برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع ) اظهار داشت: امام صادق(ع) عظیم‌ترین شخصیت اما از طرف دیگر هم مظلوم‌تر و زجرکشیده‌ترین انسان در دوران خودشان بوده‌اند.


آیت الله ناصری افزود: در زمینه دین و اسلام امام صادق علیه السلام در زمان خودشان بیشترین اقدام را کرده‌اند و با تلاش‌های خود، اسلام را زنده نگاه داشته‌اند.

 

وی تاکید کرد: شیعه این افتخار را دارد که از کسانی پیروی می‌کند که فرزندان رسول خدا(ص) هستند و علم و آگاهی و خصوصیتشان از رسول خداست.


امام جمعه یزد با اشاره به اول شهریور ماه، روز پزشک و سلامت  اظهار داشت: از خدمات دولت و وزارت بهداشت در زمینه ارتقا بهداشت و سلامتی مردم تشکر می کنیم، ولی اقداماتی که در بیمارستان ها انجام می شود، درمان درد است و ما باید برای پیشگیری از بیماری که بسیار مهم است اقداماتی انجام دهیم.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت، با توجه به  توصیه‌های مقام معظم رهبری در جلسه با هیأت دولت افزود: ایشان فرمودند که سلامت اعتقادی و اخلاقی باید وجود داشته باشد، دولت اگر بتواند این موضوع را رعایت کند، موفق است، دشمن هر دو را می‌خواهد از ما بگیرد.

 

آیت الله ناصری قانونگرایی را یکی دیگر از نکات مهمی دانست که باید دولت و مسؤولان به آن توجه کنند و برای همه این قانون اجرا شود.


نماینده ولی فقیه در یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای اداره جامعه به حکمت و عقل نیاز است تصریح  کرد: باید در امور خود حکمت و منطق داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم و دولت و مسؤولان باید در کارهایشان حکمت و خردگرایی داشته باشند، امنیت و جان مردم به این دو مورد نیاز دارد.

 

امام جمعه یزد تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را از عوامل رشد اقتصادی دانست و افزود: نباید افراط و تفریط کرد، و نباید آنقدر به نیروهای داخلی چسبید و نیروهای خارجی را نادیده گرفت و نه اینکه دست خارجی‌ها را در همه موارد باز بگذاریم، بلکه باید هم از نیروهای داخلی و هم در زمان ضروت از نیروهای خارجی استفاده کرد.

 

وی تاکید کرد: دولت باید سلامت اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد تا حرکت‌های مخرب در اقتصاد از جمله بابک زنجانی‌ها را مراقبت کند.

 

آیت الله ناصری در پایان با اشاره به اولویت مسائل فرهنگی تاکید کرد: اولویت دولت باید مسائل فرهنگی باشد زیرا امروز فرهنگ کشور ما مبتلا به ابتذال غرب شده و دشمن هم با تمام توان خود سعی می‌کند که فرهنگ ما را از بین ببرد و بسیار مهم است که دولت در این زمینه با مدیریت وارد عمل شود.

 

گفتنی است، پس از برپایی نماز جمعه، نمازگزاران در حمایت از مردم غزه در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کردند و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند./1328/پ201/ب4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *