القاعده یمن آماده نبرد با حوثی‌ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه خبری «الوسط»، القاعده یمن که ساخته و پرداخته آمریکا و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور برکنار شده یمن است، همواره ثابت کرده در شرایط دشوار به داد همپیمانان خود می‌رسد.

 

این روزها که صنعا شاهد خیزش مجدد مردمی و حمایت حوثی‌ها از این خیزش است، القاعده اعلام کرده که درگیری‌ها را به صنعا خواهد کشاند تا با انقلابیونی که آنها را خوارج می‌خواند مقابله کند.

 

«جلال بلعیدی» از سرکرده‌های القاعده اعلام کرد که نیروهای تحت فرمانش وارد صنعا شده‌اند و ما بی‌صبرانه منتظر آغاز این نبرد هستیم. بسیاری از عناصر خارجی ما نیز وارد صنعا شده‌اند و ما با حوثی‌ها و دولت به طور همزمان خواهیم جنگید.


از سوی دیگر، روزنامه “یمن الیوم” به نقل از برخی منابع محلی در استان شبوه اعلام کرد”سعد عاطف” یکی از سرکردگان القاعده در یمن به همراه ده‌ها نفر از اعضای این گروه تروریستی که اغلب تابعیتی سعودی دارند برای جنگ با حوثی‌ها به سمت استانهای جوف و مارب رفته است تا با ملحق شدن به گروههای مسلح وابسته به دولت یمن با حوثی‌ها بجنگند.

 

این در حالی است که منابع یمنی همچنان از درگیری میان حوثی‌ها و شبه نظامیان محلی مورد حمایت عربستان سعودی و دولت یمن در استان جوف خبر می دهند.

گفتنی است روز پنجشنبه نشستی با عنوان مبارزه با تروریسم و داعش با حضور 11 کشور از جمله آمریکا ،در عربستان برگزار شد اما با توجه به تهدید منافع عربستان در یمن در صورت افزایش قدرت انصارالله، آل سعود از هیچ کمکی برای تقویت القاعده یمن که یک گروهک تروریستی است دریغ نمی‌کند. /1321/د101/ک

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *