افزایش آگاهی مردم ژاپن درباره اسلام

ac262aff8289b6d53c0681bed15c3e78

محسن بیومی، امام جماعت مسجدی در اوزاکای ژاپن معتقد است که آگاهی مردم این کشور در مورد اسلام رو به گسترش است.

بیومی که یک عالم مصری‌الاصل است و در شهر ایباراکی استان اوزاکای ژاپن زندگی می‌کند، در مصاحبه با این روزنامه گفت: تلاش ما در جهت دستیابی به فهم مشترک مردم ژاپن و 100 هزار مسلمانی است که در این کشور زندگی می‌کنند.

محسن بیومی که 55 سال سن دارد و عضو انجمن محصولات حلال در ژاپن نیز هست، می‌گوید: بر اثر رشد اسلام در ژاپن امروزه نه تنها تعداد رستوران‌های حلال که با توجه به قوانین اسلامی غذا تهیه می‌کنند رو به گسترش است؛ بلکه در رستوران‌های غیر حلال نیز نیازهای مشتریان مسلمان مد نظر قرار می‌گیرد.

بیومی که متولد منطقه‌ای در اطراف قاهره است، در 9 سالگی و به کمک و همت پدرش موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و علوم اسلامی را در دانشگاه الازهر فرا گرفت.

دانشگاه الازهر همه ساله تعدادی از فارغ‌التحصیلان خود را با هدف گسترش علوم اسلامی به نقاط مختلف جهان می‌فرستد. بایومی نیز در سال 2000 عازم شهر کوبه ژاپن شد.

بیومی 10 سال به ترویج اسلام در کوبه پرداخت و در سال 2010 به شهر ایباراکی رفت و امامت مسجدی در این شهر را بر عهده گرفت. وی با برگزاری کلاس‌های آموزشی در آخر هفته به تعلیم مسلمانان این منطقه ادامه می‌دهد.

عمده مسلمانان ژاپن افراد جویایی کاری بوده‌اند که از کشورهایی مثل پاکستان و اندونزی در اواخر دهه 80 میلادی عازم این کشور شدند. بسیاری از این جوانان با اقامت و ازدواج در ژاپن جمعیت مسلمان این کشور را تشکیل دادند و از خانه‌های خود به عنوان مسجد و مرکز اسلامی استفاده کردند.

با این حال طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم این کشور نیز به اسلام روی آورده‌اند.

بیومی تاکید می‌کند که در طول فعالیتش در ژاپن شاهد مسلمان شدن بیش از 600 ژاپنی بوده است.

منبع:ژاپن تایمز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *