از ظرفيت و منابع علمي كلام امام صادق(ع) استفاده شود

_MG_917377

به گزارش روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از خبرگزاري فارس: ریاست جامعه المرتضی علیه السلام گفت: كلام امام صادق(ع) گنجينه ارزشمند تشيع است كه هنوز از ظرفيت علمي و فرهنگي ايشان استفاده كامل نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمد زادهوش ضمن تسليت شهادت امام صادق(ع) اظهار كرد: مرجعيت علمي و فرهنگي شيعيان، مرجعيت كاملي است كه از آيات قرآن، سيره پيامبر(ص) و كلام ائمه(ع) نشأت گرفته است.

وي ادامه داد: اين منظومه، يك منظومه بسيار كامل است كه يك محقق و اسلام‌شناس مي‌تواند با استفاده از آن هر آنچه را كه لازم دارد، در رابطه با فهم دين به دست بياورد.

رئیس جامعه المرتضی علیه السلام ،با اشاره به اختلافات سياسي موجود در صدر اسلام عنوان كرد: اين اختلافات سياسي نبايد مانع از استفاده علمي اسلام‌شناسان از گنجينه ارزشمند احاديث ائمه(ع) شود.

وي افزود: بسياري از دانشمندان منطقي اهل سنت در كاوش‌هاي علمي خود از اين منابع ارزشمند استفاده كرده و به نقش بي‌بديل اين منابع اذعان دارند.

زادهوش خاطر نشان كرد: بسياري از علماي جهان اسلام به شگفتي‌ها و زيبايي‌هاي سخنان ائمه(ع) اعتراف كرده‌اند.

وي گفت: البته بسياري از مسلمانان به خاطر تعصباتي كه در زمينه مسائل سياسي اسلام دارند، خود را از اين منبع علمي و فرهنگي محروم كرده‌اند و به همين دليل در دريافت‌هاي خود از متون ديني به مشكلات بسياري برخورده‌اند.

زادهوش،ابراز داشت: محروم شدن از اين منابع ارزشمند علمي اشتباهي است كه دانشمندان اهل سنت آن را مرتكب شده‌اند.

وي با اشاره به جايگاه علمي امام صادق(ع) بيان كرد: اعتقاد ما به كلمات امام صادق(ع) اين است كه اين كلمات وزني در اندازه آيات قرآن و كلام پيامبر(ص) دارد و مي‌تواند منبع استخراج احكام ديني باشد.

زادهوش ادامه داد: بايد تلاش كنيم تا با همت و توجه بيشتر از اين داشته‌ها و ذخيره‌ها درست استفاده كنيم.

وي گفت: معادن ارزشمندي مانند كلام امام صادق(ع) امروز در دست ما است، اما بايد اظهار تأسف كرد كه بسياري از شيعيان از اين منابع به خوبي استفاده نكرده‌اند.

ایشان در ادامه اظهار داشت: بسياري از مردم در گراميداشت ائمه(ع) خوب عمل كرده اما در مراجعه معرفتي به كلام آنها كوتاهي مي‌كنند.

وي افزود: مناسبت‌هاي اين‌چنيني زمان خوبي است تا در عملكرد خود نسبت به ميراث ارزشمند تشيع تجديد نظر كرده و فقر خود را در اين زمينه جبران كنيم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *