ائمه جمعه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا مختارپور، دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، که ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شد، با اشاره به فعالیت شش هزار و 400 نفر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: این نهاد از نظر نیروی انسانی و وسعت جغرافیایی بالاترین جایگاه را در میان دیگر نهادهای فرهنگی کشور به خود اختصاص داده است.

  

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نسبت به شرایط مطلوب فاصله بسیاری داریم، اضافه کرد: کتابخانه‌های ایران اسلامی 35 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده‌اند.

 

مختارپور بیان کرد: کتابخانه‌های مرکزی، شهری، روستایی، کتابخانه‌های رسمی از جمله مجلس و ملی، وقفی و یک هزار کتابخانه مشارکتی که با همکاری خیرین و افراد مختلف تأسیس شده‌اند زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت دارند.

 

وی از عضویت سه میلیون نفر در کتابخانه‌های سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های کشور اسلامی همچون ایران این آمار باید به 30 میلیون نفر برسد و بسیاری از افراد برای استفاده از سالن کتابخوانی و پرداختن به مباحث درسی در کتابخانه‌ها عضویت دارند.

 

مختارپور اظهار کرد: این کاربرد از سوی پژوهشگران و محققان مناسب است اما باید افراد در کنار مطالعه‌های درسی به مطالعه کتاب‌های عمومی نیز پرداخته و از دیگر علوم نیز بهره ببرند.

 

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد فصل جدیدی در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: پس از سخنان رهبر انقلاب در دیدارشان با مسئولان کتابخانه‌های عمومی کشور نهادهای مختلف فرهنگی اقدام مطلوبی انجام دادند و همچنین صداوسیما نیز به فرهنگ کتابخوانی توجه کرد اما با گذشت مدت کوتاهی این اقدامات دیگر ادامه پیدا نکرد.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گسترش فرهنگ کتابخوانی را مستلزم همکاری مداوم مسؤولان کشوری دانست و گفت: مسؤولان باید برای گسترش فرهنگ مذکور به معرفی ارزش‌های کتاب و کتاب‌خوانی بپردازند و در این راستا نیز از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

 

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و علمای دینی در هدایت افکار و رفتار مردم بیان کرد: علما و ائمه جمعه به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه اسلامی باید کتاب‌های برجسته را مطالعه کنند و با معرفی آن‌ها به مردم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر واقع شوند./998/د102/ق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *