ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش یک دروغ بین المللی است

حجت الاسلام شیخ حسن المصری، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در اولین جشنواره «تراتیل سجادیه» که از سوی آستان قدس حسینی در کربلا برگزار شد بحران در عراق را توطئه ای خارجی برای خوار ساختن ملت های عربی و اسلامی عنوان کرد.

وی گفت: این توطئه ها از قرن گذشته و با ظهور غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی در کالبد امت عربی آغاز شد و جریان های تکفیری مورد حمایت غرب، امروزه در حال ادامه این توطئه هستند. حجت الاسلام المصری با اشاره به اینکه از داعش چیزی جز قتل و ذبح و جگرخواری مشاهده نمی شود، افزود: این هجمه تنها با ایستادگی قاطع ملت های عربی و اسلامی به پایان می رسد.

آنچه در عراق رخ می دهد بهترین دلیل بر این توطئه ها به شمار می آید. عضو ارشد جنبش امل لبنان از فتوای حضرت آیت الله سیستانی یاد کرد و اظهار داشت: این عالم بزرگ با فتوای خود توانست وحدت سنی و شیعه و وحدت ملی را در عراق تحکیم سازد و پیروان همه ادیان و مذاهب را در برابر این هجمه تکفیری متحد کند. وی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را دروغی بین المللی دانست و تصریح کرد: این ائتلاف که پس از فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی تشکیل شد، کاملا بی نتیجه بوده و تنها آشوب و تنش را به همراه دارد.

نیروهای این ائتلاف در حال بمباران مجاهدان هستند. حجت الاسلام مصری ادامه داد: آمریکا مدعی است مواضع مجاهدان را به اشتباه بمباران می کند در حالی که این مساله به هیچ وجه صحت ندارد. غرب درصدد طولانی کردن جنگ در عراق و ناکامی این کشور است تا بار دیگر به اشغال عراق بپردازد.

این روحانی لبنانی از درج برخی گروه های مقاومت عراق در فهرست تروریستی از سوی امارات به شدت انتقاد کرد و گفت: این مساله بزرگ ترین دلیل بر حمایت از داعش و جبهه النصره است. این کشورها با نفت و ثروت های عربی به حمایت شدید از تروریست ها می پردازند.

منبع:رسا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *