«آرامش» و «بدخشان» روانه بازار موسیقی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، «آرامش» اثری از هنرمند اتریشی، کریستین شولز،  شامل بداهه نوازی‌های وی با ویلنسل است. این مجموعه دارای 8 قطعه است. این اثر بر اساس تئوری «صدای زمین» پروفسور هازه،  فیزیکدان و موزیسین مشهور اتریشی اجرا گردیده است و با اجراهای کلاسیک فاصله دارد. این مجموعه به گفته آهنگساز، سفری است به جهان درون با کمک اصواتی که پلی بین جهان ذهنی وی و تصویر موسیقایی وی شده‌اند.

این اثر در هفته گذشته و در مراسمی، با حضور آهنگساز اثر در تهران رونمایی شدکه در این مراسم، وی قطعاتی از این آلبوم را برای حاضران اجرا نمود. کریستین شولز، آهنگساز و رهبر ارکستر اتریشی، هم اکنون مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک وین است. پخش این اثر در ایران از هفته آینده آغاز خواهد شد.

آلبوم «بدخشان» نیز حاصل اجرای بداهه‌نوازی رباب و طبلا به وسیله نوازنده افغانی رباب  مقیم آمریکا، قریشی بدخشانی است. در این اثر شنونده با مقام های مختلف موسیقی افغانستان از شرق تا به غرب، در قالب 8 قطعه، آشنا می‌شود. این مجموعه بخشی از اجرای این هنرمند در موزه متروپولیتن نیویورک است. در این اثر چاترام ساهنی با طبلا نوای رباب را همراهی می‌کند. قریشی که برآمده از بطن خانواده‌ای هنرمند است، در این اثر تلاش می‌کند تصویری آهنگین از فضای افغانستان بعد از جنگ را در چهارچوب موسیقی روایت نماید.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *