مبلغ بين‌المللي تربيت مي‌شود

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مرکز تربيت مبلغ و تبليغ بين‌المللی به منظور تحقق منويات رهبری، از بين فضلاء و طلاب واجد شرايط، دانش‌پژوه و مبلغ می‌پذيرد.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، دارا بودن حد اقل اتمام پايه 9 حوزه، آشنايي با زبان انگليسي در حد مکالمه، دارا بودن سابقه تبليغي، موفقيت در آزمون کتبي و مصاحبه حضوري و سپردن تعهد مبني بر همکاري تبليغي بعد از اتمام دوره، از جمله شرايط پذيرش اعلام شده است.

برخورداري از کمک هزينه تحصيلي در طول دوره آموزش، حمايت از اعزام جهت تبليغ در عرصه‌ي بين‌المللي و اعطاي فرصت مطالعاتي در خارج از کشور از مزاياي شرکت در اين دوره به شمار مي‌رود.

بر اساس اعلام موسسه راهبري آلاء، فارغ‌التحصيلان مراکز تخصصي حوزه و دارندگان مدارج علمي بالاتر در اولويت پذيرش قرار دارند.

46 پاسخ
  1. ebrahim گفته:

    سلام .من20سالمه و خیلی علاقه مندم که از همین الان شروع به تبلیغ در خارج از کشور بکنم.ولی بااینحال نه حوزه رفتم نه شرایط بالا رو دارم (البته به جز تسلط بر زبان انگلیسی)
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام،حوزوی بودن و گذراندن دوره های مرکز از شروط اصلی برای اعزام به خارج از کشور است.

      پاسخ
  2. ُسید گفته:

    سلام علیکم.
    یه مقدار گیج شدم، یک جای سایت نوشته شده شرط پذیرش “پایان سطح 1” هست و اینجا نوشته شده “اتمام پایه 9” … بلاخره کدوم درست هست؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام و عرض ادب وا حترام،پذیرش دانش پژوهان در رشته زبان انگلیسی از پایه نهم و در سایر زبان ها از پایه ششم می باشد.هرچند که در صورت داشتن مهارت و توانایی های ویژه،استثنائاتی نیز برای دانش پژوهان قرار داده شده است.

      پاسخ
  3. حسین آبادی گفته:

    سلام لطفا از برنامه های مبلغی خارج از کشور به جیمیل بنده اطلاع رسانی کنند من یک طراح دکور قرآنی هستم ودوست دارم در این زمینه خارج از کشور هم فعالیتهای من رواج پیدا کند ممنون

    پاسخ
    • محسن گفته:

      با عرض سلام و خسته نباشید بنده طلبه سطح دو هستم و علاقه مند به تبلیغ در خارج از کشور زبان ترکی رو کاملا بلدم وسابقه تبلیغی نیز دارم چجوری باید برای کشور تبلیغ در کشور ترکیه و… ثبت نام کنم

      پاسخ
      • admin1 گفته:

        سلام علیکم
        موسسه المرتضی علیه السلام در حال حاضر هیچ اعزام مبلغی نداشته و تمرکز خود را بر تولید محتوا و تبلیغ در فضای رسانه ای قرار داده است. ضمن اینکه موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام در 5 زبان انگلیسی، روسی، اسپانیولی، پرتغالی و چینی فعالیت دارد. البته یکی از چشم اندازهای موسسه آغاز فعالیت و شروع دوره های تربیت مبلغ در دیگر زبان های پر مخاطب از جمله ترکی استانبولی می باشد.
        امیدواریم در تمامی مراحل زندگی موفق و موید باشید

        پاسخ
  4. حسین آبادی گفته:

    بنده دانشجویی تربیت مبلغ قرآنی هستم وهشت سال هست که کار طراحی دکور انجام داده ام ان شاءالله کارها را برایتان خواهم فرستاد وایده هاتشکرکه جواب بنده را دادید اولین مکانی بود که جواب بنده را داد وامیدوارشدم ممنون از لطف شما

    پاسخ
  5. تقی لو گفته:

    سلام.من حافظ قران کریم هستم وبه زبان انگلیسی نیز مسلط هستم وخیلی به کار تبلیغ در خارج از کشور علاقه مند.لطفا اگر ممکن است راهنمایی کنید

    پاسخ
  6. محمدحسن گفته:

    با سلام
    بنده به زبان آلمانی تسلط دارم ، بعد از پایان سطح 1 آیا میتوانم در دوره های تربیت مبلغ شرکت کنم؟ در صورت امکان چه آزمونی باید بدهم.
    با تشکر

    پاسخ
  7. باباپور گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده دکتری منابع طبیعی دارم و همچنین توانایی خوبی در ارتباط با زبان انگلیسی دارم. البته نطر بنده بیشتر در ارتباط با تبلیغ دینی به عنوان تور لیدر برای توریست ها می باشد. آیا می توانم با گذراندن دوره های در حوزه به این امر بپردازم..
    ممنونم

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      سلام .آیا شما از سازمان میراث فرهنگی کارت راهنمای تاریخی -فرهنگی (راهنمای تور ) و یا مجوز فنی بند الف یا ب را دارا می باشید؟

      پاسخ
  8. صادق گفته:

    سلام علیکم.بنده طلبه قم بوده ودرحال حاضر ساکن و شاغل در تهران هستم و به همین دلیل قادر به شرکت در دوره ها نیستم .دروس حوزوی کتبی و شفهی پایه دهم راتمام کردم و اشتغال به تدوین پایان نامه سطح سه دارم وعلاقه مند به تبلیغ بین الملل هستم.سوالات بنده این هست که اولا اگر زبان انگلیسی را خودم با شرکت در کلاسها به نحو مطلوب یادبگیرم ایا بدون گذراندن دوره امکان اعزام وجود دارد و ثانیا ایا اعزام بصورت مستمر هست که بنده از شغلم استعفا بدهم ودر این حیطه فعالیت کنم(این سوال دوم دغدغه اصلی بنده هست نه فقط به خاطر بحث مادیات بلکه به این خاطر که با مشکلات زندگی امروز و بحث نبود اشتغال (از طرفی مخارج روز مره) استعفا دادن از یک شغل به یک پشتوانه محکم نیاز دارد.ویا اینکه اعزام بصورت مقطعی است ونمی توان به عنوان شغل محسوب کرد؟خواهشا لطف کنید جواب بنده رو بدین تا بنده در این زمینه به نتیجه قطعی برسم .باتشکر

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام و عرض ادب.تبلیغ بین الملل صرفا به منزله حضور در کشورهای خارجی برای فعالیت نیست و در عرصه های مختلف می توان در این عرصه فعالیت کرد.همه دانش پژوهان که حتی دوره های جامعه المرتضی را با کسب نمرات بالا طی می کنند امکان حضور در کشورهای خارجی را ندارند و بسته به استعداد و توانایی های هر فرد در یکی از حوزه های فعالیت مجازی و فعالیت در بخش توریسم و رسانه و مکتوب و در صورت مهیا بودن شرایط حضور در کشورهای خارجی از آنها استفاده می شود.با توجه به توضیحات فوق به نظر می رسد پاسخ سوال دوم شما مشخص شود.

      پاسخ
  9. سید ولی الله گفته:

    سلام
    مدت دوره اموزش چند سال است برای زبان روسی
    و ایا شهریه می کیرید برای هر ترم؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      سلام و عرض ادب. دوره آموزش زبان ها از 5 ترم به بالاست که این مدت بستگی به سختی و آسانی رشته مورد نظر شماست.

      پاسخ
      • سید ولی الله گفته:

        سلام علیکم
        برای زبان روسی چند سال نیاز هست برای تربیت مبلغ؟برنامه ریزی ای که از سوی شما صورت گرفته چند ساله خواهد بود؟

        پاسخ
        • مدیر سایت گفته:

          سلام. معمولا دوره ها از 5 ترم یعنی دو سال و نیم به بالا به طول می انجامد که زمان دقیق پایان هر دوره با توجه به تشخصی آموزش و توانمندی داش پژوهان متفاوت است .اطلاعات دقیق را به صورت تلفنی از اداره آموزش جویا شوید.

          پاسخ
  10. مهدی گفته:

    کسانی که به زبانی ترکی مسلط هستند آیا در کشورهای همسایه می توانند فعالیت تبلیغی انجام بدن؟

    پاسخ
  11. امیرحسین گفته:

    سلام ببخشید زبان انگلیسی رو تو چند سال آموزش میدید؟ و آیا بعد از اتمام دوره و کسب مهارت های لازم استفاده از دانش آموزان قطعیه؟
    همچنین اینکه آیا خودمون میتونیم در کلاس های ِآموزش زبان خارج از موسسه شرکت کنیم؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      سلام.در رشته تربیت مبلغ به زبان انگلیسی این زبان آموزش داده نمی شود و داوطللبین باید مسلط به زبان انگلیسی باشند.

      پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام .حداقل پنج ترم برای یادگیری زبان اسپانیایی لازم می باشد و با توجه به شرایط مختلف به تعداد ترم ها ممکن است افزوده شود.

      پاسخ
  12. علی گفته:

    سلام دوسوال دارم
    1.آیادرزبان اسپانیایی بعدازپایه 6میپذیرید؟
    2.مدت زمان آموزش زبان اسپانیایی؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      سلام .پذیرش کلیه رشته ها بعد از اتمام سطح دو حوزه می باشد و مدت زمان آموزش حداقل 5 ترم است.

      پاسخ
  13. سجاد گفته:

    سلام علیکم خسته نباشید. بنده لیسانس زبان انگلیسی دارم و در پایه ۲ حوزه مشغول به تحصیل هستم. میخواستم بدونم آیا از همین الان میتوانم به نحوی خودم را در فضای تبلیغات خارجی قرار دهم و به نوعی بخشی از آموزشهای لازم را ببینم تا بعد از اتمام سطح یک یا سطح دو شرایط مناسبتری برای شرکت در این دوره ها داشته باشم؟ متشکر

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام شما می توانید با تقویت زبان خود در بخش زبان تخصصی اسلامی و همچنین تقویت بخش های سخنرانی مذهبی و مکتوب خود را برای حضور هرچه قوی تر بعد از اتمام سطح دو حوزه در فضای تبلیغ بین الملل آماده بفرمایید.

      پاسخ
  14. محمدرضا گفته:

    سلام علیکم
    آیا برای طلبه هایی که در پایه ۷ مشغول هستند پذیرش برای زبان اسپانیولی وجود داره؟؟
    و اگه وجود داره شروع ثبت نام کیه؟؟

    پاسخ
  15. سجاد گفته:

    سلام من طلبه ی پایه 2 هستم و علاقه مندم در آینده در زمینه تبلیغ بین المللی فعالیت داشته باشم . لطفا راهنمایی کنید از الان چه کار های لازمی انجام دهم ؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      سلام و عرض ادب و احترام.تقويت بنيه علمي و حوزوي در اولويت اول براي هر مبلغ و به خصوص يك مبلغ بين الملل مي باشد.در مرحله دوم با تحقيق و تفحص كاملو مشورت با اهل خبره زبان مورد نظر را خود را انتخاب و سعي بفرماييد هر سال در كنار دروس حوزوي خود ،مقداري در وقت خود را براي تقويت زبان مورد نظر اختصاص دهيد و در اين كار نظم داشته باشيد.شاد و پيروز باشيد.

      پاسخ
  16. علیرضا گفته:

    باسلام و احترام. من طلبه پایه5هستم، به زبان عربی مسلط هستم (درحد منبر وخطابه و سابقه منبرعربی هم داشتم) و تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارم. بنده قاری قرآن کریم هستم و محافل زیادی درداخل(خیلی زیاد) و خارج کشور(جاهایی مثل عراق، سلیمانیه) برای تلاوت قران شرکت و حضور داشتم. مسلط به علوم آواشناسی و آموزش قرآن کریم می‌باشم و دارای روابط عمومی بالای ام و بشدت علاقمند به فعالیت درعرصه تبلیغ بین الملل( البته این رشته [تبلیغ بین الملل] توسط مشاورین ازجمله مشاورین محترم مرکز مشاوره حوزه پس از شرکت درآزمون استعداد یابی این مرکزنیز اکیدا به حقیر توصیه شد).
    سوالاتی دارم از محضرتون :
    1_بنده میتونم از اول پایه 7 یعنی اتمام سطح یک (پایه 6)در آزمون موسسه شرکت کنم؟

    2_توانایی بنده مثل قرائت قرآن کریم و زبان عربی امتیازات مثبتی برای بنده به شمار می‌آیند؟
    3_شما طلاب رو حمایت مالی شغلی میکنید؟ و اینکه آیا طلبه ای که استانداردهای لازم رو کسب و داشته باشه توسط موسسه حمایت میشه؟ یا توسط موسسه به مراکز رسمی ذی ربط مثل وزارت امور خارجه و… معرفی خواهد شد برای فعالیت در عرصه های رسمی تر و بالاتر؟

    پاسخ
    • مدیر سایت گفته:

      با سلام.براي پذيرش در جامعه المرتضي اتمام سطح دو حوزه و كسب امتياز در امتحان كتبي و شفاهي مركز لازم مي باشد.آشنايي با حفظ كلام الله مجيد و …. ميتواند امتياز مثبت در روند پذيرش محسوب شود.

      پاسخ
  17. مهدی گفته:

    سلام عليكم
    بنده سطح دو را دارم و مدرک آیلتس با نمره هفت رو هم دارم.
    همسرم هم حافظ قرآن و دارنده آیلتس با نمره 6…
    امکان تبلیغ در خارج از کشور هنوز هم وجود دارد؟

    پاسخ
    • admin1 گفته:

      سلام علیکم اگر توجه بفرمائید این خبر برای سال 93 هست و متاسفانه بعد از نوسانات و افزایش قیمت ارز و شرایط کرونایی و سیاسی بین المللی شرایط مثل سابق نیست و اعزام به خارج از کشور متوقف شده است
      ضمن اینکه اعزام موسسه حتی در سابق با شرایط بسیار خاصی صورت میگرفته و مخصوص طلاب موفق خود موسسه بوده است
      به امید روزی که شرایط برای اعزام مبلغین جهت تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع به روال عادی برگشته و مسیر هموار گردد ان شاء الله.

      پاسخ
  18. محمدامین گفته:

    با سلام و احترام و عرض ادب.
    بنده طلبه پایه هفتم استان چهارمحال و بختیاری می باشم، میخواستم با شرایط جدید پذیرش در این موسسه آشنا شوم.
    سپاسگزارم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *