ریاست جامعه المرتضی بر نقش اعتدال در مقابله با افراط گری تاکید کرد

zadhosh8293 (1)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،حجت الاسلام والمسلمینˈاحمد زادهوشˈ روز پنجشنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت وگو با ایرنا افزود: دمیدن روح امید، خودباوری، بیداری، دشمن شناسی و ظلم ستیزی از برکات انقلاب اسلامی نسبت به امت اسلامی بود که برآیند این روحیات تحققˈاشداء علی الکفار رحماء بینهمˈ خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت یافتن اقدامات دشمن در تفرقه افکنی بین مسلمانان، دلیل روشنی است که انقلاب ایران در ایجاد روحیه همگرایی و اتحاد بین مسلمین موفق بوده است.

ریاست محترم جامعه المرتضی علیه السلام،به نقش تقویت همگرایی و گفت و گوی بین مذاهب در سطح علمای اسلامی از طریق جریانات متعادل اشاره کرد و گفت: عموم مسلمین امروز از افراطی گری رنج می برند و جریانات معتدل نقش تاثیرگذاری در تالیف قلوب دارند.

وی با اشاره به مسوولیت نخبگان مذاهب اسلامی در ایجاد وحدت تاکید کرد: مسوولیت نخبگان در این امر بسیار دشوار است چرا که از سویی باید مدافع و مرزبان باورهای پیروان خود باشند و از سویی مسلمانان را به دشمن مشترک و توطئه های پیدا و ناپیدا متوجه کنند که برخی از آنان مانند مراجع بزرگ شیعه نشان داده اند که ایفای چنین نقشی ممکن است.

زادهوش در ادامه به منع انتشار مسائل تفرقه افکن در سطح جهان اسلام اشاره کرد و افزود: همان گونه که نشر افکار گمراه کننده از گناهان کبیره است انتشار هر مطلبی که به تحریک احساسات مذهبی و رویارویی مسلمین بیانجامد نیز فتنه است و به تعبیر قرآن کریم، ˈالفتنه اشد من الکفرˈ است.

وی با اشاره به مشی دولت های مستکبر در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی ابراز کرد: هدف از ایجاد تفرقه بین مسلمانان جلوگیری از تشکیل ائتلاف و اتحادیه بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی و مهمتر از آن ممانعت از توسعه فرهنگ شیعی و ارزشهای آن است چرا که با وجود مولفه هایی چون امامت و ولایت، مرجعیت، انتظار، ظلم ستیزی، شهادت، خمس و امثال آن در فرهنگ شیعی، سرایت این مذهب به جامعه بزرگ مسلمین به معنای نابودی نظام سلطه خواهد بود.

این کارشناس تبلیغ بین الملل، نقش ولایت فقیه در محوریت وحدت مسلمانان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: تجمیع قدرتهای متفرقه در جهان اسلام و بکارگیری آن در قلع و قمع دشمن اصلی و اصلاح امور مسلمین، مهمترین نقش ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: روش های اختلاف افکنی بین مسلمانان متعدد است اما یکی از موثرترین و شایع ترین روش ها شناسایی عناصر ضعیف النفس، شهرت طلب و بی بصیرت در بین مسلمانان و بکارگیری آنها در تحریک تعصبات مذهبی است.

وی اضافه کرد: در این روش خطیب نماز جمعه در حرمین شریفین، روحانی و مداح معروف شیعه و نویسنده و ناشر کتابهای مذهبی نیز بهترین عامل برای ایجاد بدبینی و تفرقه بین مسلمانان می شوند.

رییس مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل، بدرفتاری و توهین به شیعیان در برخی از کشورهای عربی و توهین به مقدسات اهل سنت در سخنرانی ها، کتابها، شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی، نمونه ای از موفقیت های دشمن و بی توجهی برخی از مسلمانان در این زمینه برشمرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *