گزارش نشست تخصصی تبلیغ در عرصه بین الملل با تمرکز بر آفریقا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی علیه السلام در رو زچهارشنبه 6 بهمن ماه، نشست تخصصی تبلیغ در عرصه بین الملل با محوریت آفریقا در محل جامعه المرتضی برگزار شد.

در این جلس حجت الاسلام و المسلمین استاد ملک زاده نکاتی را در مورد بایسته های تبلیغی در عرصه بین الملل ارائه دادند.

ایشان متذکر شدند مبلغ باید تمام تبلیغها را جهادی بداند و تبلیغ غیر جهادی وجود ندارد، تبلیغ موفق در لایه های متوسط جامعه و در بین مردم است، لازم است شخص با مردم آن کشور زندگی کرده و با آنها دوستی داشته باشد تا آن مردم به وی اطمینان نموده و حرف او را بپذیرند؛مردم از هر نژادی که باشند تشنه و بنده محبت هستند و این شاه کلید امر پیام رسان است،.

حتی سخت ترین انسانها در جایگاههای مختلف با کمی همراهی و شناخت علائقشان جذب خواهند شد.یک مبلغ باید مسلط به زبان و فرهنگ مردم منطقه باشد و مهم تر از آن باید با معارف اسلامی کاملا آشنا گردد.
سرپرست سابق رایزنی فرهنگی در کشور زیمباوه ادامه داد :آفریقا را از لحاظ زبانی می توان به سه بخش تقسیم کرد:حدود سی کشور که فرانسه به عنوان زبان رسمی و غیر رسمی تکلم می شود، کشورهای شمال آفریقا که نوعا عرب زبان هستند و سایر کشورها که انگلیسی به عنوان زبان رسمی آنهاست البته در کنار زبانهای محلی مورد استفاده مردم، کشور موزامبیک نیز به زبان پرتقالی صحبت می کند.

استفاده از این زبانها به این علت است که کشورهای آفریقایی تحت استعمار اروپا بوده اند و وابسته به زبان استعمارگران ، زبان رسمی آنها متغیر شده است؛آفریقا قاره ای است پهناور با بیش از 700 میلیون جمعیت که بخش شمالی آن آفریقای عرب زبان با سفید و بخش غربی آن شامل صحراهای خشک و قسمت شرق و جنوب منطقه مرطوب و استوایی با جنگلهای فراوان است. مناطق زیبا و پر نعمت در آفریقا بسیار فراوان بوده و همین امر موجب شده اروپاییان علیرغم داشتن قاره ای سبز به این منطقه توجه ویژه داشته باشند.

مردم شرق و جنوب آفریقا با توجه به وضعیت آب و هوایی ملایم و مرطوب ، مردمانی آرام و انعطاف پذیر هستند. در عوض مردم غرب آفریقا به علت شرایط سخت تر از لحاظ بیابانی بودن محیط، سخت کوش می باشند.

سخنران ادامه داد بر خلاف تصورات معمول آفریقا برای زندگی بسیار مناسب است.برخی از پایتختهای این قاره از نظر تکنولوژی و امکانات دست کمی از شهرهای پیشرفته ندارند؛ بهترین راه برای تبلیغ در این قاره ایجاد مدرسه است که با توجه به نیاز مردم تاسیس مدرسه و تربیت دانش آموزان می تواند در نشان دادن مسیر صحیح ایمان موثر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *