نشست هماهنگی مبلغین زباندان اربعین برگزار گردید

نشست هماهنگی مبلغین زباندان اربعین در موسسه بین المللی المرتضی برگزار گردید

این نشست با سخنرانی ریاست موسسه حجت الاسلام و المسلمین مشکی و حضور تعدادی از مبلغین زباندان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

سخنران نشست حجت الاسلام مشکی در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در نشست به اهمیت زیارت اربعین و تاثیر بسزای این اتفاق مهم بر روی مردم مخصوصاً توریست‌های خارجی حاضر در مسیر پیاده روی اشاره نمود.

حجت الاسلام و المسلمین مشکی در ادامه افزود: وظیفه مهمی بر روی دوش ما قرار دارد زیرا بوسیله مبلغین زباندان می‌توانیم فرهنگ عاشورایی و اربعینی را از طریق توریست‌ها و زائران خارجی که در این حرکت بزرگ یعنی پیاده روی اربعین حاضر می‌شوند به سراسر جهان مخابره کنیم و پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به دنیا برسانیم، این وظیفه ما است و نباید از آن غافل شویم.

ایشان در ادامه افزودند: این توفیق بزرگی است که توانستیم بعد از دو سال دوباره به این مسیر برگردیم و با استقرار مبلغان زباندان به چند زبان زنده دنیا از جمله عربی، انگلیسی، روسی، پرتغالی، چینی و آذری در طول مسیر پیاده روی اربعین به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و اسلام حقیقی بپردازیم.

رئیس موسسه تاکید کرد: مبلغین حتماً از فعالیت‌ها، مصاحبه‌ها و گفتوگوهای خود با زائران و مراجعه کننده‌ها گزارش مکتوب تهیه کنند؛ ایشان در اهمیت این امر افزودند: این گزارش‌ها شاید شرح دقایقی از فعالیت مبلغین باشد اما این تجارب می‌تواند سال‌ها مورد استفاده نسل‌های آینده و مبلغین در سال‌های آینده در مسیر تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حق تشیع باشد.

در ادامه رئیس موسسه به مواردی که مبلغین باید در رعایت آن‌ها دقت لازم را داشته باشند اشاره کردند؛ از جمله این موارد رعایت اخلاق اسلامی و زی طلبگی، همکاری با مواکب میزبان و … بود.

در قسمتی از این نشست مسئول روابط عمومی موسسه آقای علیزاده به نکاتی در رابطه با تهیه گزارش تصویری، از جمله فیلم و عکس و مصاحبه ویدیویی با مراجعه کنندگان خارجی اشاره نمود.

در پایان حاضرین در نشست سوالاتی مطرح نمودند و ریاست موسسه حجت الاسلام و المسلمین مشکی به سوالات مبلغین زباندان پاسخ دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *