چهارمین نشست از سلسله نشست‌های آشنایی با ملل «حلقه سنا» فصل آذربایجان برگزار گردید

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های آشنایی با ملل «حلقه سنا» با ادامه بحث در حوزه لوازم و مسائل تبلیغ بین الملل با تمرکز بر کشور آذربایجان با ارائه جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین «فلاح نژاد» برگزار شد.

در این جلسه سخنران با اشاره به روایت «إنّا مَعاشِرَ الأنبياءِ اُمِرنا أن نُكلِّمَ النّاسَ على قَدرِ عُقولِهِم» افزود: طلاب عزیزی که بنا دارند کار در عرصه بین الملل انجام دهند باید با مخاطب شناسی مطلب ارائه دهند؛ همان‌گونه که انبیاء الهی تمام سطوح جامعه را با بیان شیوا و متقن و در عین حال ساده تحت تاثیر قرار می‌دادند.

مسئله بعد شناخت فرهنگ اجتماعی جامعه هدف است، ممکن است چیزی مثلا رنگ لباس در ایران کاملا پذیرفته باشد اما همین موضوع در کشور دیگر نسبت به متدینین حالت تمسخر و حتی تنفر ایجاد نماید که مبلغ باید مراقب این مسئله باشد.

در ادامه آقای فلاح نژاد گفت گاهی ما فکر می‌کنیم چون قرآن حق است و اهل بیت علیهم صلوات الله حق هستند «من» هم حق هستم در حالیکه شاید من اشتباه برداشت کرده‌ام نباید همیشه حق به جانب باشیم. نکته دیگر اینکه در عرصه بین الملل ما نیاز به طلبه فعال داریم؛ علم بسیار عالی است لکن علم تنها بدون حرکت و بدون تلاش در راه تبلیغ و ترویج این علم، کارآیی کمی دارد.

کشور آذربایجان بسیار به ما نزدیک است و ما باید این موضوع را غنیمت بدانیم و از فرهنگ شیعی غنی که در دو کشور موجود است استفاده کرده و دیدگاه‌ها و مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک نموده و تبادل فرهنگی داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *