راه کارهای تبلیغ و ارتباط گیری با کشورهای هدف

IMG13072881 (1)
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی،حجت الاسلام زادهوش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساختمان جامعه المرتضی به بیان راه کارهای تبلیغ و ارتباط گیری با کشورهای هدف پرداخت:

راه کار اول:

هر ساله کنفراس های علمی متعدد در دانشگاه های دنیا برگزار می شود، در بین موضوعات همایش که مربوط به علوم انسانی است، بخشی مربوط به علوم و فرهنگ اسلامی می باشد، دانش پژوهان و فارع التحصیلان توان مند این مؤسسه این نوع همایش ها را رصد می کنند و برای ورود در آن همایش ها، مقالاتی را برای آن دانشگاه می فرستند و بعد از مراحل تأیید دانشگاه هدف و تأییدیه این مؤسسه به شرط پوشیدن لباس روحانیت، طلبه و مبلغ مورد نظر به آن کشور اعزام می شوند و در کنار کارهای علمی به انجام امور تبلیغی هم اقدام می کنند.

 راه کار دوم:

در کشورهایی که اقامت و گرفتن در آن دشوار است، ولی در قالب دکتری، برای ورود به فضای دانشجوی و کسب دانش افزایی و تأثیر گذاری امکان پذیر است، مورد پذیرش­ و حمایت مؤسسه جامعه المرتضی قرار می گیرند تا در کنار برنامه های دانشجویی، به فعالیت فرهنگی و تبلیغی هم اقدام کنند.

راهکار سوم:

 این مؤسسه برای این منظور سایتی را به نشانی  www.byislam.com  طراحی کرده و مبلغین زبان دان از این طریق با مخاطبین غیر مسلمان در ارتباط هستند و به پاسخ گویی سؤالات مختلف آنها می پردازند.

راهکار چهارم:

معمولا هر ساله توریست های خارجی از کشورهای مختلف اروپایی برای گردش­گری به ایران سفر می کنند و یکی از آن مکانها که مشتقاقان زیادی هم دارد، مسجد امام (ره)در اصفهان است که غالبا توریست ها به این مکان سفر می کنند و فضای بسیار خوبی برای ارتباط گیری و ایجاد تعامل و برقرار کردن روابط فرهنگی برای مبلغ بین الملل است.

شاخصه ها و نوع فعالیت مبلغین در کشورهای هدف

مبلغ بین الملل باید دارای شاخصه هایی مانند توان علمی بالا، مبلغ فعال و بالفعل و موفق در کشور، جاذبه مناسب و پاسخگوی مفید و مؤثر به نیازهای مخاطب باشد تا بتواند به خوبی تأثیر گذار باشد.

مکان ها و کشورهای که مبلغ می رود دو گونه است، در بعضی از کشورها آزادی سیاسی و اجتماعی کامل وجود دارد، مانند روسیه، امریکا، برزیل و افریقا و مبلغ می تواند به طور علنی و شفاف اقدام به تأسیس مرکز اسلامی، مرکز مشاوره و تولید رسانه و سایر فعالیت های تبلیغی کند؛ از جمله اقدامات مبلغ بین الملل، ارتباط گیری با کلیسا، برگزاری نشست های علمی مشترک با سایر ادیان و فرق و مسیحی ها است.

در بعضی کشورها مانند چین مبلغ به صورت شفاف و علنی، از آزادی برای فعالیت برخوردار نیست و دارای فضای بسته و محدود بوده و مبلغ مجبور است، اقدام به شناسایی افراد، جذب و اقدام به آموزشهای غیر رسمی بدون تابلو، یعنی بدون تأسیس مرکز اسلامی و … کند؛  از جمله فعالیت های مبلغ در این نوع کشورها،  حضور درکنفرانس های علمی و شبکه های اجتماعی و سایبری است  و می تواند مخاطبین خود را  از این طریق شناسایی و با آنها گفت و گو کند.

تعداد اعزام

از سال90 تا کنون­160 مورد از میان فارغ التحصیلان دوره در جامعه المرتضی(ع) در دو قالب کوتاه مدت بین10 تا 20 روز و بلند مدت، چند ماه، برای کنفراس های علمی و سخنرانی در دانشگاه های و ارائه مقالات علمی در خارج کشور اعزام شده اند.

و این اعزام ها مربوط به فصل خاص مانند ماه رمضان و محرم نیست چون آنها این مسائل را ندارند، در همه فصل ها امکان اعزام وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *