ثبت نام دوره‌ تربیت مبلغ برادران و خواهران در زبان‌های اسپانیولی، پرتغالی، روسی، چینی و انگلیسی

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ»

در راستای تربیت مبلغ بین الملل، موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام با همکاری مرکز ارتباطات بین المللی حوزه های علمیه و مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه علمیه خواهران، دوره‌های تربیت مبلغ مقدماتی بین الملل را در زبان‌های: روسی، اسپانیولی، پرتغالی و چینی و دوره تربیت مبلغ پیشرفته به زبان انگلیسی برگزار می‌کند.

 

1- دوره‌ها (2 ساله، 8 ترم):

    الف) برادران:

  • شهر مقدس قم (آموزش حضوری): طلاب برادر مشغول تحصیل سطح 3 (اتمام پایه 8 و بالاتر)، دوره مقدماتی تربیت مبلغ در زبان‌های چینی، روسی، اسپانیولی، پرتغالی و دوره پیشرفته تربیت مبلغ (تخصصی) در زبان انگلیسی؛ 
  • شهر مقدس مشهد (آموزش حضوری): طلاب برادر مشغول به تحصیل سطح دو (اتمام پایه 5 و بالاتر) دوره مقدماتی زبان روسی؛
  • سایر شهرستان ها (آموزش غیر حضوری): طلاب برادر مشغول به تحصیل سطح دو (اتمام پایه 6 و بالاتر) دوره مقدماتی زبان های روسی، اسپانیولی و پرتغالی.
  • حداکثر سن داوطلبان برادر برای شرکت در دوره تربیت مبلغ به زبان انگلیسی 35 سال و دیگر دوره‌های زبانی 30 سال می‌باشد.
  • مصاحبه بصورت حضوری در محل موسسه برگزار می‌شود.

    ب) خواهران:

  • سراسر کشور (آموزش غیر حضوری): طلاب خواهر مشغول به تحصیل سطح سه و بالاتر دوره مقدماتی زبان های روسی، اسپانیولی و پرتغالی.
  • حداکثر سن داوطلبان خواهر برای شرکت در دوره‌ها متولدین سال 1361 به بعد می‌باشد.
  • مصاحبه به صورت تلفنی و با اطلاع قبلی صورت می‌گیرد.

 

2- امتیازات:

     الف) تقویت و ارتقاء سطح مهارت‌های شنیداری، نوشتاری و گفتاری از طریق شرکت فعال در گروه‌های مباحثه و انجام بهینه تمارین؛

     ب) ارائه فیلم و صوت کمک آموزشی؛

     ج) امکان ادامه تحصیل دانش پژوهان برتر در دوره‌‎های پیشرفته (تخصصی) تربیت مبلغ؛

     د) آموزش به صورت رایگان.

 

3- زمان‌بندی:

زمان ثبت نام: 25 اردیبهشت‌ماه تا 31 خردادماه 1402
تاریخ آزمون: جمعه 2 تیرماه 1402 ساعت 8 صبح به صورت برخط (آنلاین)
تاریخ مصاحبه حضوری برادران در قم: از 5 الی 25 تیرماه 1402

محاصبه خواهران به صورت تلفنی و با اطلاع قبلی صورت خواهد گرفت

تاریخ شروع دوره‌ها: 1 مهرماه 1402

 

4- شیوه اجرا و مواد آزمون:

    الف) شیوه اجرای آزمون: به صورت برخط (آنلاین) و سوالات چهارگزینه‌ای؛

    ب) مواد آزمون:

اصول، فقه و کلام (متناظر با سطح علمی دانش آموختگان)
قرآن و تبلیغ (تا صفحه 132 کتاب استاد قرائتی) برای دریافت متن کلیک کنید
ادیان ابراهیمی (بخش یهود و مسیحیت کتاب ادیان بزرگ استاد توفیقی) برای دریافت متن کلیک کنید
احکام بین الملل (بخش‌های طهارت و نجاست، خوراکی‌ها، نماز، احکام نکاح با غیر مسلمان، از کتاب احکام اسلامی ویژه مخاطبین بین الملل) برای دریافت متن کلیک کنید
زبان انگلیسی (سوالات برای دوره‌های تربیت مبلغ مقدماتی غیر انگلیسی در سطح مقدماتی بوده و برای دوره تخصصی انگلیسی در سطح پیشرفته خواهد بود)
اطلاعات عمومی و هوش.

5- کانال ارتباطی جهت اخذ اطلاعات بیشتر:

  • شماره تلفن: 02532945680 داخلی 2 از ساعت 14 تا 17
  • آدرس ایمیل: info@murtaza.ir


6- سوالات متداول:

    1- چگونه در سایت ثبت نام کنم؟ 

  • بعد از مطالعه سوالات متداول، روی گزینه شروع ثبت نام کلیک نمایید، در پنجره باز شده گزینه عضویت را انتخاب نموده سپس کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نموده، کد پیامک دریافتی را در محل مربوطه وارد و در بخش بعد با وارد کردن کد ملی در قسمت نام کاربری، رزومه خود را تکمیل نموده و سپس مدارک لازم را بارگذاری نمایید. در مرحله بعدی مبلغ 50 هزار تومان در درگاه ارائه شده، پرداخت نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.
  • لازم به ذکر است پس از واریز وجه ثبت نام شما نهایی خواهد شد.

    2- فرایند پذیرش چگونه خواهد بود؟

  • پس از ثبت نام و تکمیل رزومه و پرداخت وجه، داوطلب با مطالعه منابع معرفی شده در آزمون روز جمعه 2 تیرماه ساعت 8 صبح به صورت آنلاین شرکت می‌کند. سه روز بعد نتایج اولیه در خود سایت اعلام شده و قبولی‌ها نسبت به تکمیل پرونده یعنی بارگذاری مدارک اخذ شده تحصیلی، اشتغال به تحصیل به روز  و مدارک شناسایی اقدام می‌کنند. سپس همه برادران قبول شده در آزمون جهت مصاحبه علمی حضوری به شهر قم دعوت خواهند شد و طی مدت ده روز پس از بررسی مدارک ارسالی و رزومه افراد و نتایج مصاحبه اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی پذیرفته شدگان دو ترم اول به صورت آزمایشی مشغول به تحصیل خواهند شد و در صورت نظم و اهتمام لازم پس از دو ترم به صورت رسمی ادامه تحصیل می‌دهند.
  • خواهران مصاحبه حضوری ندارند و مصاحبه با اطلاع قبلی و بصورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

    3- آیا همه منابع سوالات در سایت موجود است؟

  • سوالات در موضوعات اصول، فقه و کلام متناظر با اطلاعات یک طلبه در همان سطحی است که ثبت نام نموده؛ سوالات زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی و هوش در سطح مقدماتی بوده و منبع خاصی ندارد، بجز دوره تخصصی انگلیسی برادران (دوره حضوری قم) که بخش سوالات انگلیسی در سطح پیشرفته خواهد بود. منابع سایر موارد در سایت موجود است.

    4- آیا موسسه اعزام به خارج دارد؟

  • این دوره‌ها جهت ارتقاء سطح مهارتی طلاب برای حضور در عرصه‌های تبلیغی مجازی است و موسسه برنامه‌ای برای اعزام به خارج ندارد. اما دانش‌پژوهان در صورت رسیدن به سطح توانایی‌های علمی و مهارتی مناسب از حمایت‌های موسسه در این راستا برخوردار خواهند بود.

    5- آیا موسسه برنامه استخدامی یا به کارگیری دائمی طلاب بعد از اتمام دوره دارد؟

  • خیر، برنامه موسسه، فعلا آموزش و ارتقاء سطح مهارتی در حوزه تبلیغ بین الملل است و پس از اتمام دوره‌ها برنامه به کارگیری ندارد، البته در صورت تلاش دانش پژوهان حتما ایشان می‌توانند در عرصه‌های تبلیغ مجازی و رسانه، به امر مقدس تبلیغ مشغول شوند.

    6- آیا پس از اتمام دوره مدرک رسمی اعطاء خواهد شد؟

  • مدرک اعطائی در صورت اتمام دوره و اخذ حد نصاب نمرات، مدرک داخلی خواهد بود.

    7- پس از اتمام دوره دو ساله، به چه سطح زبانی خواهیم رسید؟

  • از آنجا که زبان آموزی آن هم به صورت تخصصی در حوزه تبلیغ دین، امری زمان‌بر بوده و نیاز به تلاش و تمرین زیاد دارد، پیشرفت دانش پژوه با تلاش خود مرتبط است، چه بسا افرادی که بعد از همین دو سال مقدماتی می‌توانند در امر تبلیغ در سطح خود موفق عمل نمایند و در مقابل طلابی هستند که بعد از 5 سال هم نتوانند یک تولید تبلیغی ساده داشته باشند. اما برنامه آموزشی طوری تنظیم شده که بعد از دوسال به شرط تلاش دانش پژوه، او بتواند در سطح مقدماتی متن و کلیپ تبلیغی تولیدکرده و پاسخ مخاطب خود را در حوزه‌های دینی بدهد.

     8- ماجرای اخذ تعهدنامه محضری از دانش پژوهان چیست؟

  • از آنجا که هدف موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام تبلیغ مکتب تشیع و ارائه معارف اهل بیت علیهم صلوات الله به مردم دنیاست، پس از قبولی نهایی یعنی گذراندن آزمون کتبی و موفقیت در مصاحبه، آموزش زبان بدون اخذ شهریه آغاز می‌شود. این خدمت به شرطی به دانش پژوهان ارائه می‌گردد که ایشان پس از کسب مهارت لازم زبانی وعلمی، اقدام به تبلیغ دین به ویژه در عرصه مجازی نمایند؛ تعهدی که از پذیرفته شدگان نهایی اخذ می‌گردد به همین مضمون است که دانش پژوه بداند اولا به چه نیت زبان می‌خواند و ثانیا در صورت نیاز موسسه به ایشان در عرصه‌های مختلف تبلیغی، دانش آموخته همکاری نماید.
    بدیهی است در صورتی که دانش آموخته قابلیت تبلیغ به زبانی خاص را به دست آورد و مورد توجه موسسه قرار گیرد، در ازای کار ایشان در قالب پروژه و با قرارداد و بر اساس عرف، حق الزحمه پرداخت خواهد شد.

       ** توجه: تعهدنامه محضری فقط از برادران اخذ می‌گردد و خواهران ملزم به ارائه تعهدنامه محضری نیستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *