برگزاری افتتاحیه دوره جدید موسسه المرتضی(ع) در شعبه مشهد

آیین افتتاحیه دوره جدید آموزش  موسسه المرتضی علیه السلام در شعبه مشهد مقدس برگزار شد.همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم افتتاحیه دوره جدید موسسه بین المللی المرتضی (ع) در شعبه مشهد مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن مشکی، رئیس موسسه بین المللی المرتضی (ع) و حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز ، معاون آموزش حوزه های علمیه خراسان رضوی و تجلیل از استاد و دانش پژوه برتر این نهاد برگزار گردید.

روسی، زبان مشترک بین مردم پانزده کشور است/ اهمیت آموزش های مهارتی و شناخت دقیق ویژگی های مناطق روسی زبان در کنار آموزش زبان

رئیس موسسه بین المللی المرتضی (ع) که از طریق تماس تصویری در این مراسم مشارکت کرده بود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حجت الاسلام عاشوری و دیگر دست اندرکاران این موسسه در شعبه مشهد، و خیر مقدم به دانش پژوهان دوره جدید نکاتی را پیرامون اهمیت زبان آموزی و به ویژه زبان روسی برای طلاب بیان داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مشکی با اشاره به موقعیت ویژه کشورهای روس زبان در دوران پس از فروپاشی شوروی اظهار داشت: موج نهفته امواج فطری مذهب در میان مردم کشورهای شوروی سابق که سالیان دراز حکومت های کومونیستی برای خاموش شدن آن تلاش می کردند به طوری طبیعی زنده شده است و رویکرد به آموزه های دینی، توجه به اسلام و مکتب اهل بیت تحت تاثیر انقلاب اسلامی در کشورهای آسیا میانه و کشورهایی که اقمار شوروی سابق بودند نیز به صورت چشمگیر تری قابل مشاهده است.

حجت الاسلام مشکی با بیان این که امروزه زبان روسی زبان مشترک بین مردم پانزده کشور در جهموری های شوروی سابق با گستره جمعیتی بیش از نیم میلیارد نفری است این مناطق را یکی از مستعدترین سرزمین ها برای ترویج مکتب اهل بیت دانست و خطاب به دانش پژوهان دوره جدید گفت: نحوه آموزش و آمادگی شما باید به گونه ای باشد که بتوانید اگر در هر نقطه ای از این مناطق مستقر شدید و یا اینکه از طریق فضای مجازی هدایت اذهان و افکار عمومی مردم را به عهده گرفتید به خوبی از عهده تبلیغ معارف مکتب اهل بیت برآیید.

رئیس موسسه بین المللی المرتضی (ع) ضمن تاکید بر استقامت، پایداری وصبر به عنوان لوازم اصلی مسیر ترویج مکتب اهل بیت، فراگیری زبان را تنها یک سوم از راه دانش پژوهان این موسسه دانست و دو امر مهم آموزش های مهارتی و شناخت دقیق ویژگی های مناطق مورد نظر برای تبلیغ را به عنوان کامل کننده مسیر تبلیغ عنوان کرد و از دانش پژوهان جدید خواست که از همین ابتدای شروع دوره آموزشی نسبت به تعیین منطقه مورد نظر تبیلغ و شناخت هویت ملی ، ظرافت های فرهنگی و تاریخی مردم این سرزمین ها اهتمام جدی داشتنه باشند تا از توان ارتباط گیری و تاثیرگذاری مضاعفی بهره مند شوند.

شجاعت، نترسی و دلیری در مسیر فراگیری زبان لازم است/ آموزش زبان، داشتن دست پر از معارف و آشنایی با رسانه سه لازمه مهم مبلغان المرتضی (ع)

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز در سخنانی ضمن برشمردن ویژگی های منحصر به فرد شهر مشهد مقدس، وجود مراکز برترعلمی دانشگاهی ریشه دار و حوزه علمیه کهن خراسان با بیش از هفتاد کرسی درس خارج فقه و اصول و برکت بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی ارضا علیه السلام با حضور سالیانه میلیون ها نفر زائر از سراسر جهان را موقعیتی کم نظیر برای این شهر عنوان کرد و در عین حال گفت: قفل زبانی و عدم آشنایی کافی مبلیغین با زبان های غیر فارسی باعث این شده است که زائرین بهره های کافی و لازم را نمی برند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خراسان رضوی با اشاره به مزیت های فضای مجازی و رسانه اظهار کرد: یک فرد اگر از سه امکان و شاخص برخواردار باشد می تواند با دنیا ارتباط بگیرد. اول اینکه دستان او از معارف غنی باشد. ابزار دوم در این میسر دانستن زبان و سومین ابزار هم رسانه است. وی با تجمید از محصولات رسانه ای تولید شده در شعبه المترضی مشهد این محصولات را نتجیه شناخت و سلیقه و بهره گیری خوب تولیدکنندگان از حداقل امکانات دانست.

حجت الاسلام علوی آزیز، صبر و عشق به آموزش زبان را دو مولفه مهم در کنار داشتن علاقه به فراگیری زبان دانست و اظهار کرد: شجاعت، نترسی و دلیری در مسیر فراگیری زبان لازم است و مدیران موسسه المرتضی (ع) نیز باید در فرآیند جذب و گزینش دانش پژوهان این مهم و استعداد افراد را مد نظر داشته باشند.

معاونت آوزش حوزه علمیه خراسان رضوی و دبیر کنگره بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان در پایان با تشکر از حمایت های پدرانه آیت الله مصباح موسوی از حوزه های علمیه و موسسه المرتضی(ع)، آمادگی خود را جهت همکاری هر چه بیشتر با این موسسه اعلام کرد.

تقدیر از استاد و دانش پژوه برتر

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیبانی، استاد جامعه المصطفی العالمیه و مبلغ بین الملل نیز در این مراسم به بیان تجربیات ارزشمند خود از سفرهای متعدد تبلیغی به کشورهای مختلف پرداخت و در پایان نیز از دکتر حسینعلی مصطفوی گرو، استاد وعضو هیئت علمی گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی به عنوان استاد برگزیده دوره های تربیت مبلغ به زبان روسی موسسه بین المللی المرتضی (ع) و همچنین از  حجت الاسلام و المسلمین حمید رستمی، دانش پژوه برتر دوره های تربیت مبلغ به زبان روسی موسسه بین المللی المرتضی (ع) تقدیر به عمل آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *