سلسله نشست‌های آشنایی با ملل (حلقه سَنا) دومین نشست «برزیل»

سلسله نشست‌های آشنایی با ملل (حلقه سّنا)

دومین نشست «برزیل»

دومین جلسه حلقه سنا با محوریت کشور برزیل در موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام برگزار گردید.

شامگاه چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 99، دومین جلسه حلقه سنا با محوریت کشور برزیل و با موضع فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل برگزار گردید.

در این جلسه مبلغ فعال منطقه حجت الاسلام علیپور با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل به ایراد سخن پرداخت.

وی در ادامه افزود: اولین اشخاص و کشورهایی که برزیل را کشف کردند اروپایی‌ها و پرتغالی‌ها بودند و در اولین لشکرکشی که توسط اروپایی‌ها صورت گرفت کشیش‌هایی را با خود به برزیل بردند.

این کشیش‌ها تمام اشخاصی که مسیحی نبودند را نجس می‌دانستند و از همان ابتدا بومی‌های منطقه برزیل را در ابتدا با صحبت و بشارت به مسیحیت دعوت می‌کردند و اگر مقاومتی می‌شد با کشت و کشتار و با زور این کار را انجام می‌دادند.

حجت الاسلام علیپور در ادامه با اشاره به اینکه این گونه حملات از کشورهای دیگری همچون آلمان نیز صورت گرفت افزود؛ اروپایی‌ها با خود برده‌هایی از آفریقا به برزیل بردند و در همان ابتدای ورودشان به بندرگاه آن‌ها را غسل تعمید می‌دادند و وارد برزیل می‌کردند فارق از این که این‌ها قبلاً چه دینی داشته باشند.

این مبلغ فعال منطقه بیان داشت: در بومی‌های محلی برزیل دینی وجود داشت به نام آنیمیستها که موجودات ماورائی را می‌پرستیدند که پیروان این دین نیز تحت تاثیر فشارهای مسیحیان قرار گرفته و رفته رفته دینشان به مسیحیت تغییر نمود.

وی خاطرنشان کرد،: در میان بسیاری از برده‌هایی که از آفریقا وارد برزیل می‌شدند مسلمانانی وجود داشتند که از همان 500 سال قبل قرآن را با خود وارد برزیل کردند و زبانشان نیز عربی بود. در واقع می‌توان این گونه بیان کرد که در همان ابتدای ورود مسیحیت توسط اروپایی‌ها به برزیل دین اسلام نیز توسط برده‌های آفریقایی وارد برزیل شد اما به دلیل سلطه و قدرت ظالمانه‌ای که توسط مسیحیت کاتولیک بر جامعه برزیل حاکم بود کسی جرأت ابراز عقاید خود را نداشت در نتیجه به مرور زمان همان مسلمانان نیز دینشان به مسیحیت تغییر پیدا نمود.

حجت الاسلام علیپور در ادامه این نشست به سوالات حاضرین در رابطه با موضوع نشست پاسخ گفت.

این نشست به صورت حضوری و مجازی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *