دروس متداول حوزه پاسخگوی نیازهای بین المللی نیست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی (ع) به نقل از  رسا، حجت ‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه  با بیان این که در زمینه تبلیغ مکتب تشیع اقدام در خور توجهی انجام نگرفته است، گفت: فرصت های مناسبی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) در عرصه بین الملل وجود دارد که این امر ناشی از علاقه مردم جهان به اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی ایران است.
وی با تأکید بر این که زمینه فعالیت در عرصه بین المل برای شیعیان فراهم است، ابراز کرد: اگر اقدامات ما با برنامه ریزی صحیح انجام شود، کلیساها نیز از تبلیغ اسلام استقبال خواهند کرد؛ چراکه امروز جهانیان به دنبال حق و حقیقت هستند.
حجت الاسلام زمانی بر ضرورت تجهیز طلاب برای تبلیغ در عرصه بین الملل تأکید کرد و اظهار داشت: آموختن زبان های خارجی و آموزش تعامل با مردم کشورهای دیگر کمک شایانی به امر تبلیغ دین در کشورهای خارجی خواهد کرد.
معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که دروس متداول حوزه فقط به تربیت مبلغان در داخل کشور کمک می کند، افزود: با این شیوه نمی توان در عرصه تبلیغ بین الملل موفق بود.
وی بیان داشت: آشنایی با آداب و رسوم ملت های دیگر و برنامه ریزی برای ایجاد تفاهم و عقد قرارداد با مراکز مذهبی و پژوهشی دنیا یکی از اقدامات لازم برای موفقیت در عرصه بین الملل است.
وی  بیان داشت: همایش های بین المللی فراوانی در سراسر دنیا برگزار می شود که متأسفانه اساتید حوزه های علمیه ما در آنها حضور ندارند اما رایزنی هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است و امیدواریم در آینده این نقیصه برطرف شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *