تبلیغ بین المللی نیازمند جهاد علمی و تحقیقاتی است

138911231400030707_10993

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعة المرتضی (ع)،حجت لاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه علوی قم ، با اشاره به ضرورت ترویج معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا، ابراز داشت: امروز بسیاری از آزادی خواهان جهان اعم از مذاهب اسلامی و غیر اسلامی تشنه فراگیری آموزه های ناب اسلام و اهل بیت(ع) هستند و طلاب و روحانیون باید تلاش خود را برای تبلیغ و گسترش علوم دینی بکار گیرند.

*لزوم تسلط بر زبان های زنده دنیا

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که روحانیون و مبلغان شیعه باید با حضور در جای جای جهان، به نشر معارف اسلامی و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) بپردازند، تصریح کرد: روحانیون برای تبلیغ کارآمد در بین سایر مذاهب باید از توان علمی و تسلط بر زبان های زنده دنیا برخوردار باشند.

*ضرورت جهاد علمی و تحقیقاتی

وی با تاکید بر این که طلاب باید بایسته های طلبگی در مکتب اسلام و تبلیغ بین المللی را با تمام توان فرا بگیرند، خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغان باید با جهاد علمی و تحقیقاتی تلاش کنند تا روز به روز بر توان علمی خود بیفزایند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به این که طلاب علاوه بر مطالعه دروس حوزوی، باید در حوزه های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی نیز به تحقیق و پژوهش بپردازند، یادآور شد: مبلغ و طلبه کارآمد باید اهل قلم و تفسیر باشد و با مطالعه و پژوهش بتواند آثار و منابع غنی حوزوی و علمی را به دنیا ارائه دهد.

وی با بیان این که تفسیر و بیان احادیث و روایات از دیگر وظایف طلاب و مبلغان است، ادامه داد: طلاب و روحانیون باید با تسلط بر علوم قرآنی و احادیث و همچنین مطالعه درباره ادیان الهی و غیرالهی، قدرت نقد، تبلیغ و پژوهش را در جهان اسلام نهادینه کنند.

*شیفتگان معارف اهل بیت(ع) در جهان منتظرند

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که شیفتگان معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) در جهان منتظر روحانیون توانمند، آگاه و کارآمد هستند، افزود: وجود مبلغان با اخلاص، دلسوز، نخبه و شایسته نیاز امروز جهان اسلام است و برای انتقال علوم اهل بیت(ع) به اقصی نقاط جهان، طلاب باید به زبان های بین المللی تسلط داشته باشند.

*روحانیت شیعه؛ پرچمدار استکبار ستیزی و آزادی خواهی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان با اشاره به اینکه امروز گروه های معاند و جریان های تکفیری سعی دارند اسلام ناب محمدی(ص) را مورد خدشه قرار دهند، گفت: برای تبلیغ و تبیین معارف اسلام ناب، طلاب و روحانیون باید خود را به علم و تسلط بر زبان های عربی و انگلیسی مجهز نمایند و مکتب استکبار ستیزی و آزادی خواهی را در تمام دنیا نهادینه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *