برگزاری آئین افتتاحیه دوره های آموزشی موسسه المرتضی(ع) در شهر قم

آیین افتتاحیه دوره جدید آموزش  موسسه المرتضی علیه السلام برگزار شد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم افتتاحیه دوره جدید موسسه بین المللی المرتضی (ع) در سال 1399 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن مشکی، رئیس موسسه بین المللی المرتضی (ع) و حجت الاسلام و المسلمین  رمضانی،  مسئول آموزش مرکز برگزار گردید.

در این آئین، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان، حجت الاسلام مشکی ریاست محترم موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام ضمن خیر مقدم به همه پذیرفته شدگان دوره های آموزشی مرکز گفت: راهی که شما انتخاب کردید راهی است که به گسترش و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در جهان امروزی منجر و ختم خواهد شد.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان از شیعه به خوشنامی یاد نمی شده است و دلیل آن تبلیغات گسترده کشورهای مختلف بر علیه این مکتب بوده است، اما بعد از انقلاب اسلامی یک رویکرد جهانی برای شناخت مکتب شیعه اتفاق افتاد، هم اندیشمندان و هم مردم عادی که به دنبال یک نسخه شفابخش برای زندگی در این دنیای پر تلاطم می گردند.

حجت الاسلام مشکی گفت: این رویکرد جهانی وظیفه همه کسانی که راه نشر مکتب اهل بیت را انتخاب کرده اند را بسیار سنگین و مضاعف می کند و فعالیت در این عرصه نیاز به یک سری ابزار و مهارت هایی دارد که برخی از موسسات و برخی از بخش های حوزه علمیه به خصوص در این سنوات اخیر دست به اقداماتی برای آموزش این مهارت ها کرده اند ولی این اقدامات در برابر اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد ناچیز است.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم، تاسیس این مرکز برای مجهز کردن طلاب در عرصه بین الملل می باشد تا بتوانند معارف مکتب اهل بیت علیهم الاسلام را به بهترین شکل در دنیا منتشر کنند.

رئیس موسسه بین المللی المرتضی (ع) ضمن تاکید بر استقامت، پایداری وصبر به عنوان لوازم اصلی مسیر ترویج مکتب اهل بیت، فراگیری زبان را تنها یک سوم از راه دانش پژوهان این موسسه دانست و دو امر مهم آموزش های مهارتی و شناخت دقیق ویژگی های مناطق مورد نظر برای تبلیغ را به عنوان کامل کننده مسیر تبلیغ عنوان کرد و از دانش پژوهان جدید خواست که از همین ابتدای شروع دوره آموزشی نسبت به تعیین منطقه مورد نظر تبیلغ و شناخت هویت ملی ، ظرافت های فرهنگی و تاریخی مردم این سرزمین ها اهتمام جدی داشتنه باشند تا از توان ارتباط گیری و تاثیرگذاری مضاعفی بهره مند شوند.

وی گفت: برای پیروزی در این راه که نبرد اراده های حق و باطل است، فاکتورها و عوامل مختلفی نیاز است که از مهمترین این فاکتورها فضل حوزوی شرط لازم برای ورود به این عرصه است که امتحانات کتبی و شفاهی موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام برای شناخت این فضل حوزوی طراحی شده است که تلاش بر این بوده است که نخبگان حوزوی در این امتحانات انتخاب شوند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رمضانی مسئول محترم واحد آموزش، به بیان برخی از مهمترین نکات آموزشی و توصیه هایی پیرامون موفقیت در عرصه آموزش ارائه کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *