اولین کارگروه اقدام مشترک موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام و مرکز ارتباطات

اولین کارگروه اقدام مشترک موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در روز سه شنبه مورخ 20/8/1399 در محل موسسه المرتضی علیه السلام برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور حجج اسلام آقایان مشکی، داودی و رمضانی از موسسه المرتضی و امیرخانی و فدایی از مرکز بین الملل حوزه تشکیل شد، حجت الاسلام مشکی ریاست موسسه المرتضی علیه السلام با اشاره به توافقات جلسه گذشته، سه محور را از میان محورهای بیان شده قابل اجراء با قید فوریت ارزیابی نمود و عنوان داشت: در خصوص جذب نخبگان، گسترش زبان آموزی در استان های مختلف و جذب طلاب از سایر استان ها و نیز توسعه آموزش مجازی سه محوری هستند که المرتضی آمادگی دارد تا در کنار مرکز ارتباطات بین الملل نسبت به فعال سازی اجرایی نمودن آنها اقدام نماید.

در ادامه جلسه ضمن بحث و بررسی موضوعات پیشنهادی مقرر گردید در جلسه کاگروه اقدام مشکترک نسبت به آئین نامه تعیین وظایف هر دستگاه اقدام صورت پذیرد و در اسرع وقت نسبت به اجرایی نمودن توافقات و تصمیمات کاگروه، اقدامات لازم در هر مجموعه آغاز گردد.
همچنین مقرر شد تا اطلاع ثانوی کارگروه بصورت هفتگی جلسات خود را تشکیل دهد.

به منظور گسترش آموزش ها و مهارت های تبلیغی طلاب و فضلا و توسعه فعالیت‌های تبلیغی در عرصه بین‌الملل بر اساس توافقات به عمل آمده در جلسات مشترک بین مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام مقرر گردید، سلسله اقداماتی انجام پذیرد که در اولین گام جذب زبان آموز از میان نخبگان جذب زبان آموز از میان طلاب و فضلای سایر استان‌ها و شهرستان‌ها و نیز گسترش فضای آموزش و تربیت مبلغ در سراسر ایران اسلامی در دستور کار تو مجموعه قرار گرفت.
به منظور تحقق اهداف فوق الذکر تعهدات هریک از طرفین در قالب گام‌های زیر تعیین می گردد:

تعهدات موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام
1. شرکت در فرآیند جذب دانش پژوهان
2. برگزاری آزمون ورودی زبان آموزان
3. برگزاری جلسه مصاحبه
4. آموزش و تربیت طلاب منتخب به صورت مجازی یا حضوری
5. ایجاد ساز و کار لازم برای آموزش نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی

تعهدات مرکز ارتباطات و روابط بین الملل
1. معرفی موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام به مدیریت حوزه‌های علمیه استان ها و تسهیل و تسریع امر جذب نخبگان و فضلای حوزوی در استان ها با همکاری مدیریت حوزه حوزه علمیه و رابط مرکز ارتباطات در استان
2. فراهم نمودن امکانات لازم در استان جهت آشنایی طلاب و فضلا با موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام
3. فراهم نمودن امکانات لازم برای برگزاری آزمون و مصاحبه شفاهی و اطلاع رسانی های لازم در این خصوص
4. ایجاد ساز و کارهای لازم برای موسسه المرتضی علیه اسلام در راستای تسهیل امر دانش پژوهان جهت فراگیری دوره تربیت مبلغ بین المللی
5. ایجاد ساز و کار لازم برای جذب نخبگان و فضلای حوزه های علمیه جهت فراگیری زبان در موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام

طرفین توافق نمودند که ظرف مدت دو هفته آیین نامه و شرایط جذب نخبگان و فضلای حوزه های علمیه را برای زبان آموزی در موسسه بین المللی المرتضی نهایی و به تصویب برساند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *