اسلام در روسیه از گذشته تا کنون

نشست علمی اسلام در روسیه از گذشته تا کنون با سخنرانی حاج یوسف گابیسوف استاد مرکز اسلامی موسکو در سالن همایش‌های موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام برگزار گردید.

این نشست با حضور دانش پژوهان و فعالین عرصه تبلیغ در روسیه با همکاری «مرکز مطالعه و پاسخ به شبهات مرکز مدیریت حوزه» و «تشکل اسوه مهربانی» در سالن همایش‌های موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام برگزار شد؛ در ابتدای نشست مجری به معرفی و برنامه‌های موسسه المرتضی علیه السلام و معرفی سخنران جلسه پرداخت.

حاج یوسف از مبلغان قدیمی حوزه اوستیای شمالی و قفقاز است که حدود بیست و پنج سال پیش وارد حوزه علمیه قم شده و پس از اتمام تحصیلات مشغول به تبلیغ شده است. در حال حاضر ایشان رئیس مرکز دوستی ایران و روسیه و استاد مرکز اسلامی مسکو و همچنین فعال فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است.

وی که در ابتدای سخنان خود طلاب را به آموختن زبان روسی تشویق نمود، افزود: مردم روسیه به ویژه کودکان و نوجوانان حتی اگر از مهاجرین باشند آماده دریافت معارف دینی به زبان روسی هستند و زبان‌های دیگر در حال حاضر کارایی کمتری دارد.

آقای گابیسوف خاطرنشان کرد: حتی اگر طلاب آشنایی کمی هم با زبان داشته باشند می‌توانند با حضور در منطقه آن را تکمیل نمایند و لازم است طلاب جوان با مسلمانان یا تازه مسلمانان ارتباط بیشتری داشته باشند چرا که اسلام در آن مناطق سطحی است و عمق ندارد و مسلمانان با تاریخ، کلام، عقاید و دیگر مسائل اساسی دین آشنا نیستند.

حاج یوسف گابیسوف ادامه داد: در حوزه‌ی نشر هم کارهای خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست، در کنار نشر کتاب، به دوبله و زیرنویس فیلم و کارتون‌های آموزنده ایرانی به زبان روسی نیاز داریم.

در پایان سخنران جلسه گفت: ما می‌توانیم در قالب توریست مذهبی گروه‌هایی را به ایران بیاوریم و در طول سفر کلاس‌هایی برایشان برگزار نماییم که بسیار مفید خواهد بود.

در پایان نشست حاضرین به صورت حضوری و مجازی سوالات خود را مطرح نموده و استاد حاج یوسف گابیسوف به این سوالات پاسخ دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *